استفاده از شبکه تعاملی آموزش و پرورش برای والدین الزامی است



به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان، یکی از اقدامات اساسی برای ایجاد همسویی و همگرایی خانواده با مدرسه را راه اندازی شبکه تعاملی آموزش و پرورش دانست و توضیح داد: برنامه‌های این شبکه ابتدا روسای مناطق آموزش و پرورش و در مرحله بعد مدیران مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد و در ادامه مناطق محروم و دور افتاده را از آموزش های لازم بهره مند می سازد.
وی ادامه داد: یکی از گلایه‌های معلمان، فقدان زمان کافی برای تدریس محتواهای آموزشی است که نتیجه آن تشویق دانش آموزان به شرکت در کلاس‌هایی خارج از مدرسه است و این امر می تواند تهدیدی برای تحقق اهداف تربیتی باشد.
وی با یادآوری این نکته که در شبکه تعاملی آموزش و پرورش، علاوه بر برنامه‌های آموزشی برنامه‌های نرم افزاری نیز ارائه می شود، گفت: با هجمه هایی که در سطح جامعه وجود دارد و مشغله‌ای که مدیران در مدارس با آن مواجه هستند آموزش دو ساعت مدیران در هفته ضروری است تا آنها با مسائل اجتماعی، تربیتی و اعتیاد در جامعه بیشتر آشنا شوند.
وزیر آموزش و پرورش آموزش خانواده ها را یکی از مهم ترین برنامه های این شبکه برشمرد و افزود: نحوه آموزش شبکه مذکور چند رسانه‌ای و ترکیبی است و موضوعات و مسائلی مطرح می شود که امکان طرح آن در شبکه‌های ملی وجود ندارد بنابراین والدین از طریق وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور می‌توانند وارد این شبکه تعاملی شوند و مطالب مورد نیاز و مرتبط با فرزند خود را دریافت کنند.
بطحائی بیان کرد: حضور و غیاب والدین از طریق ip صورت می‌گیرد و والدین به ویژه مادران موظفند در ساعاتی که تعیین می شود به شبکه سینا مراجعه کرده و به فراگیری مطالب بپردازند.
وی اظهار کرد: فضای مجازی و اینترنت، اعتیاد، مسائل بلوغ، دوران رشد، عفاف و حجاب، عرفان‌های کاذب، مسائل مربوط به محیط خانه، ماهواره، خودکشی و دوستی و ارتباط با جنس مخالف، موضوعات دهگانه‌ای است که در ابتدای فعالیت شبکه سینا برای اولیا آموزش داده می شود.
وزیر آموزش و پرورش از ایجاد کارگروه مشترک آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تا یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: افزایش پوشش تحصیلی دختران در مناطق محروم، تقویت و توسعه آموزش خانواده، شادی و نشاط، تحمل و تاب آوری در برابر حوادث، توسعه ظرفیت درونی افراد، آموزش مهارت های زندگی به دختران به ویژه مهارت سلامت، آموزش معلمان و مدیران و آموزش مهارت های حرکتی، نشستن و ایستادن از جمله موضوعاتی است که در ادامه به موضوعات دهگانه شبکه سینا اضافه می‌شود.
بطحائی بهداشت نسل آینده را در گرو سلامت دختران امروز جامعه دانست و افزود: آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و کارآفرینی برای دختران با توسعه مدارس فنی و حرفه ای دخترانه، آموزش مربوط به محیط زیست و پایش مستمر شاخص‌های مربوطه از جمله مسائلی است که در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
بطحائی با بیان اینکه اهداف تعلیم و تربیت بدون همراهی، همگرایی و همسویی خانواده‌ها محقق نمی شود و تضاد در رفتار خانواده با مدرسه اثرات ناگواری روی دانش آموزان خواهد داشت، گفت: اکنون در شهرهای بزرگ، گاه شاهد وجود تضادهای الگویی هستیم که باعث شده دانش آموز دو گونه عمل کند در مدرسه آن طور که مدرسه می خواهد سخن بگوید لباس بپوشد و رفتار کند و در خانواده نیز بر اساس الگوی خانواده عمل کند.
وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای همسویی با خانواده ها در ماه های اخیر تصریح کرد: همچنان که ما از برخی خانواده ها به علت همسو نبودن با برنامه های آموزش و پرورش گله مند هستیم برخی خانواده ها نیز انتقاداتی دارند که در مواردی این انتقادات وارد است.
فراهنگ ** 1883 ** دریافت: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند



انتهای پیام /*










شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید