67 سریال برتر تاریخ بر اساس رتبه بندی IMDB

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

67 سریال برتر تاریخ بر اساس رتبه بندی IMDB

۶,۷۸۱ بازديد

در سال‌های اخیر شاهد به نمایش درآمدن سریال‌های بسیار خوبی از شبکه‌های معروف جهانی بوده‌ایم که اکثر آنها در ایران به وسیله دانلود از سایت‌های دانلود فیلم و یا استفاده از VODهای ایرانی مانند فیلیمو و نماوا دیده می‌شوند.

بد ندیدم لیستی از ۶۵ سریال برتر که بیشترین تعداد رای را در سایت IMDB توانسته‌اند به دست آورند برایتان آماده کنم تا از حالا بتوانید خودتان را برای لذت بردن از تابستانی گرم در کنار دیدن سریال های جذاب آماده کنید. من به شخصه تعدادی از سریال هایی که در لیست ذکر شده اند را دیده ام و دنبال می کنم که نظر شخصی خودم را در قسمت های مربوط به همان سریال ها برایتان خواهم گفت. با ما همراه باشید.

با این توضیح که سریال‌های مستند و انیمه‌ها، سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان در این پست بررسی نمی‌شوند. همچنین برخی از سریال‌هایی که احساس کردم به صورت مقطعی و به خاطر پخش اخیر سریال، موقتی وارد فهرست سریال‌های برتر از دید کاربران IMDB شده‌اند، را منظور نکرده‌ام.


۱- سریال Band of Brothers

جوخه برادران یک مجموعهٔ تلویزیونی کوتاه است که در ۱۰ قسمت تولید شده و داستانش در زمانه جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. از تهیه‌کنندگان اصلی این سریال، تام هنکس و استیون اسپیلبرگ هستند که پیش‌تر در فیلم نجات سرباز رایان با هم همکاری داشتند.

مجموعه تلویزیونی دسته برادران برای اولین بار توسط شبکه اچ‌بی‌او در سال ۲۰۰۱ به نمایش درآمد و از آن پس شبکه‌های متعددی اقدام به بازپخش آن نمودند. داستان سریال نیز در خصوص گروهی از سربازان آمریکایی، از روزی که دوره‌های آموزشی خود را طی می‌کنند تا روز پیروزی در جنگ است.


۲- سریال Breaking Bad (2008)

Bryan-Cranston

در ۲۰ ژانویه ۲۰۰۸، اولین قسمت مجموعه و در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳ قسمت آخر آن از طریق شبکه کابلی ای‌ام‌سی در آمریکا و کانادا پخش شد. در ۱۴ اوت ۲۰۱۱ ای‌ام‌سی اعلام نمود که این سریال برای فصل پنجم و پایانی در ۱۶ قسمت تمدید شده است. فصل آخر این مجموعه به دو بخش ۸ قسمتی تقسیم شد که در دو سال پخش می‌شود. بخش اول فصل آخر در ۱۵ ژولای ۲۰۱۲ آغاز شد و در ۲ سپتامبر ۲۰۱۲ پایان یافت و بخش دوم آن نیز در تابستان ۲۰۱۳ پخش شد.

افسارگسیخته تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد. این مجموعه تاکنون هفت جایزه امی را به دست آورده، از جمله آنها می‌توان به سه جایزه پیاپی بهترین بازیگر نقش اول مرد مجموعه‌های درام برای کرانستون و دوجایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای مجموعه‌های درام برای پاول و همچنین سه نامزدی برای بهترین مجموعه درام اشاره نمود. کرانستون همچنین دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام و سه بار نامزدجایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام انتخاب شد.



۳- سریال Chernobyl

چرنوبیل یک مینی‌سریال تلویزیونی پنج‌قسمتی بریتانیایی-آمریکایی در ژانر درام تاریخی است. نویسنده و خالق مجموعه کریگ مازن و کارگردان آن یوهان رنکاست. چرنوبیل تولید مشترک تلویزیون کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکهٔ تلویزیونی بریتانیایی اسکای است.

این سریال فاجعهٔ هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین و تلاش‌های پاک‌سازی بی‌سابقه‌ای که به دنبال آن رخ داد را به تصویر می‌کشد.

چرنوبیل در ۷۱امین دوره مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش‌های مختلف از جمله بهترین مینی‌سریال، بهترین کارگردان تلویزیونی و بهترین فیلمنامه شده‌است.


۴- سریال The Wire

وایر یا شنود مجموعه تلویزیونی جنایی-درام آمریکایی است که در داخل و اطراف بالتیمور مریلند تنظیم و تولید و توسط نویسنده و خبرنگار سابق پلیس دیوید سیمون نوشته شده‌است. نخستین قسمت این مجموعه در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۰۲ از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد و در تاریخ ۹ مارس ۲۰۰۸ در پنج فصل و ۶۰ قسمت به پایان رسید.

هر فصل از وایر جنبه‌های مختلف شهر بالتیمور را معرفی می‌کند که شامل تجارت غیرقانونی مواد مخدر، سیستم مدرسه، رسانه‌های خبری و … می‌شود.  وایر توسط بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بزرگترین سریال‌های تلویزیونی در تمام دوران توصیف شده‌است.


۵- سریال Game of Thrones

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنی پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج و تخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

بازی تاج و تخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این سریال تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت یک جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.


۶- سریال The Sopranos

خانوادهٔ سوپرانو عنوان مجموعه تلویزیونی است ساخته کشور آمریکا که با ژانر درام و مافیایی ساخته شده‌است. داستان فیلم مربوط به خانواده مافیایی آنتونی سوپرانو، رئیس مافیایی خانواده ایتالیایی در شهرهای نیوجرسی و نیویورک می‌باشد.

این مجموعه تلویزیونی ساخته دیوید چیس می‌باشد. این سریال موفق به دریافت جایزه گلدن گلاب، ادگار اوارد و پی بادی گردید. بازیگر نقش اصلی آنتونی سوپرانو هنرپیشه جیمز گاندولفینی در سال ۲۰۱۳ بر اثر سکته قلبی در گذشته‌است.

این سریال از دسته آثاری است که کمپانی برادران وارنر آن را پشتیبانی کرده‌است. نویسنده‌های این سریال ترنس وینتر، رابین گرین، میشل بورگس، متئو وینر و فرانک رنزولی می‌باشند. این سریال در شش فصل (سیزن) و هشتاد و شش قسمت تهیه شده‌است. پخش این سریال از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۷ طول کشید.


۷- سریال Sherlock

شرلوک یک مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی است که اقتباسی به‌روز شدهٔ از داستان‌های کارآگاهی شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل است. این سریال توسط استیون موفات و مارک گیتیس ساخته شده‌است و در آن بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز و مارتین فریمن در نقش جان واتسون ایفای نقش می‌کنند. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، چهار فصل از سریال تولید و پخش شده‌است. هر چهار فصل شرلوک دارای سه اپیزود نود دقیقه‌ای است.

سریال با تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بود و نقدها و نظرات مثبت بسیاری دریافت کرد. منتقدان، قلم داستانی و شخصیت پردازی، کارگردانی و قدرت تیم بازیگری، به خصوص بندیکت کامبربچ را ستودند.

شرلوک یا شرلاک بسیار باهوش است و می‌تواند چیزهایی را ببیند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند، پس با مردم عادی فرق می‌کند. آدم‌ها هم اصلاً از کسی که از آنها برتر باشد و با آنها فرق کند خوششان نمی‌آید، به همین دلیل شرلوک دوستی ندارد. در برابر این رفتار مردم او هم پذیرفته که از بقیه سرتر است و مغرور شده است. او می‌خواهد نشان دهد که بقیه برایش مهم نیستند و ارزشی برای جان مردم قائل نیست. این موضوع را می‌توان از دیالوگی فهمید که شرلوک می‌گوید «کی به انسانیت اهمیت میده». اما باید دانست او نیز برای انسانیت و جان انسان‌ها ارزش قائل است ولی ترجیح می‌دهد که این روی خود را به کسی نشان ندهد. این کار او دو دلیل دارد: یکی اینکه او نمی‌تواند همیشه خوب باشد، چون وقتی آدم‌ها خوبی می‌بینند همیشه انتظار خوبی دارند و شرلوک نمی‌تواند همیشه خوب باشد و خوب و به جا رفتار کند. دلیل دوم که مهم است، موضوعی است که باید دربارهٔ شخصیت شرلوک دانست؛ او سرخورده است، چون هیچ‌گاه هیچکس او را درک نکرده و به او محبت نکرده است، هیچکس سعی نکرده که با او دوستانه رفتار کند. به همین دلیل او هم به خودش قبولانده است که هیچ قلبی ندارد…


۸- سریال Firefly

فایرفلای یک مجموعه تلویزیونی ۱۴ قسمتی ساخته شده توسط شبکه فاکس در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ بود.

داستان این سریال از سال ۲۵۱۷، پس از ورود انسان‌ها به یک منظومه جدید آغاز می‌شود و در ادامه به ماجرای خدمه‌های سفینه فضایی می‌پردازد. این گروه ۹ نفره به تاریکی فضا نگاه می‌کنند و هرکدام از دریچه نگاه خود چیزی متفاوت از دیگران می‌بینند.


۹- سریال True Detective

کارآگاه حقیقی، نام یک مجموعهٔ تلویزیونی آنتولوژی جنایی آمریکایی ساختهٔ نیک پیزولاتو است که از شبکهٔ اچ‌بی‌او پخش می‌شود.

فصل اول سریال، شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی چون متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهن و مایکل پاتس است. فصل اول این سریال در چند خط زمانی اتفاق می‌افتد و بر روی تحقیقات دو پلیس برای یافتن قاتلی سریالی که دست به‌جنایت‌هایی زده، طی مدت ۱۷ سال متمرکز است.

داستان فصل دوم در کالیفرنیا اتفاق می‌افتد و دربارهٔ همکاری سه افسر پلیس از سه اداره پلیس مختلف است که پس از پیدا کردن جسد فردی در کنار یک بزرگراه، به دنبال جنایاتی هستند که تبدیل به یک تجارت شده‌است. در این فصل بازیگرانی همچون کالین فارل، ریچل مک‌آدامز، تیلور کیچ، کلی رایلی و وینس وان ایفای نقش می‌کنند.

فصل سوم با هنرنمایی ماهرشالا علی، کارمن اجوگو، استیون درف، اسکوت مک‌نری، ری فیشر و میمی گامر در منطقه اوزارکس و در سه دوره زمانی مجزا به وقوع می‌پیوندد که دو کارآگاه پلیس ایالتی مسئول تحقیق پرونده‌ای وحشتناک دربارهٔ مفقودالاثر شدن دو کودک هستند.

این سریال در فصل اول با نظرات مثبت و تحسین منتقدان روبرو شد؛ مجلهٔ آتلانتیک سریال کارآگاه حقیقی را «بهترین مجموعه تلویزیونی» خواند و متاکریتیک به این مجموعه، لقب «تحسین جهانی» داد. این سریال به سبک آنتولوژی ساخته شده‌است، بدین معنا که در انتهای هر فصل، داستان خاتمه یافته و فصل بعد با داستانی متفاوت و تیم بازیگری جدید ساخته خواهد شد.


۱۰- سریال Fargo

فارگو مجموعه‌ای در ژانر کمدی سیاه، جنایی و درام است که بر اساس فیلمی با همین نام که ساخته برادران کوئن بوده ساخته شده. کارگردانی این مجموعه تلویزیونی بر عهده نوآ هاولی است و برادران کوئن نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

هر چند ادعا می‌شود داستان‌های هر چهار فصل پخش شده ، بر اساس واقعیت بوده و به درخواست بازماندگان حادثه اسامی آنها تغییر یافته است. اما این سریال کاملا داستانی است.

فصل اول سریال با بازی بیلی باب تورنتون و مارتین فریمن مورد تحسین قرار گرفت و جایزه امی بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین تیم بازیگری را دریافت کرد.


۱۱- سریال The Office

سریال The Office یک سریال کمدی آمریکایی برگرفته از نسخه بریتانیایی به همین نام است، که به مدت ۹ سال در ۹ فصل و ۲۰۱ قسمت بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ از شبکه NBC پخش می‌شد.

این سریال که به سبک مستند گونه ساخته شده و با سایر آثار تلویزیونی کمدی متفاوت است، در قسمت‌های تقریباً بیست دقیقه‌ای زندگی کارمندهای یک اداره فروش کاغذ به نام داندر میفلین در شهر اسکرنتون را به نمایش می‌گذارد و به زندگی، دوستی‌ها و اتفاقات اهالی آنها می‌پردازد. این اداره شاخه‌ای از یک کمپانی کاغذسازی بزرگ است که شعبه مرکزی آن در نیویورک قرار دارد. هر کدام از اعضای این اداره شخصیت‌های عجیب و مخصوص به خود را دارند.

مایکل اسکات رئیس اداره و یکی از شخصیت‌های محوری سریال است. او یکی از بهترین‌ها در کار خود بوده و درآمد زیادی را عاید سازمان می‌کند. مایکل در سرتاسر سال ایده‌های بکر، دور از ذهن و عجیبی برای تزریق هیجان به زندگی روزانه کارمندان خود پیدا می‌کند و علاقه فراوانی به برقراری جو دوستانه در محل کار خود داشته و تلاش زیادی در این راستا می‌کند.


۱۲- سریال Friends

دوستان یا فِرِندز یک مجموعه کمدی موقعیت آمریکایی است که توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ تا ۶ مهٔ ۲۰۰۴ از شبکهٔ ان‌بی‌سی پخش گردید.

این مجموعه دارای ده فصل است و هنوز در شبکه‌های مختلف در حال بازبخش می‌باشد. داستان آن دربارهٔ شش دوست است که در منهتن نیویورک زندگی می‌کنند.

وقتی که هنوز این مجموعه روی آنتن نرفته بود اولین قسمت‌ها توسط گروهی از منتقدان دیده شد و تقریباً کمتر از نیمی آن را تأیید نکردند. بعضی اظهار نظر کردند که این مجموعه طرز برخورد و رفتار دوستان را نشان نمی‌دهد. وقتی که این مجموعه محبوبیت بدست آورد، نظر منتقدان هم تغییر کرد. سریال دوستان «بهترین برنامهٔ تلویزیون در دههٔ ۹۰» خوانده شد و منتقدان آن را بهترین کمدی تلویزیونی تاکنون نامیدند. سری هشتم این مجموعه با بردن جایزهٔ «عالی ترین مجموعهٔ کمدی» امی ستایش منتقدان را جلب کرد.

این سریال زندگی سه مرد و سه زن بیست و چند ساله ساکن محله گرین‌ویچ نیویورک را به مدت ده سال دنبال می‌کند. این سریال یکی از محبوبترین مجموعه‌های کمدی روزمره در تاریخ تلویزیون آمریکا است که ده‌ها میلیون طرفدار در سراسر جهان به‌دست آورده است. سریال دوستان در تلویزیون‌های بیش از یکصد کشور جهان نمایش داده شده است و روزبه‌روز به شمار طرفداران آن افزوده می‌شود. این سریال را شرکت برایت/ کافمن/ کرین با همکاری شرکت تلویزیونی برادران وارنر برای شبکه ان بی سی در ایالات متحده ساخت و برای اولین بار از همین شبکه پخش شد و پس از آن شبکه‌های دیگری در کشورهای مختلف جهان آن را پخش کردند. قسمت اول آن در ایالات متحده در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۹۴ روی آنتن رفت و آخرین قسمت آن در ۶ می سال ۲۰۰۴ پخش شد.


۱۳- سریال Seinfeld

ساینفلد مجموعه تلویزیونی آمریکایی بود که در بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ از شبکه ان بی سی پخش می‌شد

این سریال به عنوان یک سریال کمدی موقعیت (situation comedy – sitcom) شناخته می‌شود.

این سریال در بارهٔ سایفلد و دوستان و آشنایانش بویژه جرج کاستانزا ، دوست دختر سابق الین بنس و همسایهٔ روبه‌رویش کازمو کریمر است.

ساینفلد به عنوان یکی از بهترین سیتکام ها شناخته می شود.


۱۴- سریال Pride and Prejudice

داستان شخصی به نام بیشک دارسی است. سریال اقتباسی از معروفترین رمان جین استین و روایت اتفاقات جامعه انگلیس و روابط ادمهایی از طبقات مختلف است.


۱۵- سریال Black Mirror

آینه سیاه، یک سریال آنتولوژی در ژانر علمی–تخیلی و محصول کشور بریتانیا است. آینه سیاه نگاهی به رابطه تکنولوژی بر انسان و تأثیر آن بر زندگی دارد. اکثر قسمت‌های سریال در جامعه‌ای مدرن رخ می‌دهد و در آن نیمه تاریک رابطه انسان با تکنولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


۱۶- سریال Twin Peaks

توئین پیکس نام مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که اولین بار در آوریل ۱۹۹۰ به دست دیوید لینچ و مارک فراست تهیه و ساخته شد.

داستان این مجموعه در شهر خیالی توئین پیکس در ایالت واشینگتن با آمدن چند مأمور اف‌بی‌آی برای بررسی قتلی که تازه در شهر اتفاق افتاده، آغاز می‌شود. مجموعه از سه فصل به ترتیب ۸، ۲۲ و ۱۸ قسمتی تشکیل شده‌است.


۱۷- سریال Narcos

نارکُس مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر جنایی است که از ۲۵ اوت ۲۰۱۵ در نتفلیکس شروع به پخش شد.

دو فصل ابتداییِ این سریال بر اساس زندگی پابلو اسکوبار، قاچاقچی معروف مواد مخدر کلمبیایی ساخته شده بود. در زبان اسپانیایی نارکو مخفف نارکوترافیکانته است؛ بنابراین عنوان مجموعه به قاچاقچیان مواد مخدر اشاره دارد.


۱۸- سریال Peaky Blinders

پیکی بلایندرز، نام یک مجموعه تلویزیونی درام و جنایی تاریخی انگلیسی محصول شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی دو است. استیون نایت کارگردانی آن را به عهده دارد.

داستان حول محور کیلین مورفی، در نقش تامی شلبی، رهبر یک گروه خانوادگی است.

فصل پنجم این سریال در شهریور ۱۳۹۸ روی آنتن رفت.


۱۹- سریال Freaks and Geeks

سریال می‌خواهد ما را از مسیر شخصیت گیک‌ها و فریک‌ها با جهانی که در آن می‌زیستند و تعاملاتی که با آن داشتند آشنا کند. دو گروهی که شاید در ظاهر کاملاً متضاد هم باشند اما در درون کم شباهت نیستند.

«فریکس اند گیکس» برای هرکس، چیزی برای همذات‌پنداری دارد. سریال یک کمدی‌موقعیت است که حجم زیادی از داستانش در مدرسه می‌گذرد. بنابراین شاهد آموزش‌های اخلاقی در بطن مدرسه هستیم که همه از دستش ذله بوده‌ایم، اما چیزی که باعث تفاوت این مجموعه می‌شود بازی خوب بازیگران جوان و تازه کاری است که اکثراً مسن‌تر از کارکترشان بوده‌اند اما به خوبی توانستند از پس کارشان بربیایند و تاثیر زیادی در باورپذیری موقعیت‌ها داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین عناصر حیات‌بخش «فریکس اند گیکس» موسیقی است. بیش از ۱۲۰ قطعه آهنگ در این سریال استفاده شده که حجم زیادی از بودجه را برای خرید حق پخش آن‌ها خرج کردند.


۲۰- سریال Dark

تاریک یک سریال اینترنتی در ژانر علمی تخیلی مهیج است که با همکاری باران بو اودار و یانتیه فریز ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

داستان سریال روایت‌گر گم شدن مرموز چند کودک است که شخصیت‌های دیگر را وارد چالش می‌کند.

فصل اول سریال در ۱۰ قسمت یک ساعته در ۱ دسامبر ۲۰۱۷ توسط نتفلیکس منتشر شد.


۲۱- سریال It’s Always Sunny in Philadelphia

فیلادلفیا همیشه آفتابی است، نام سریالی آمریکایی ساخته شده توسط شبکه اف‌اکس است.

داستان این سریال مربوط به صاحبان و افرادی است که در یک بار کار می‌کنند. این سریال در سبک سریال ساینفلد می‌باشد.

از علل محبوبیت این سریال داستان و شخصیت های نامتعارف آن است که کاملا خلاف روند کمدی موقعیت های معمول در تلویزیون حرکت میکنند. در این سریال هیچگونه درس و پیام اخلاقی وجود ندارد و شخصیت ها هیچوقت از لحاظ اخلاقی رشد نمی‌کنند!


۲۲- سریال Rome

رُم نام یک درام تاریخی انگلیسی ایتالیایی است. سریال “رم” در واقع داستان ِ “روم باستان”، در دوران‌گذار از جمهوری به امپراتوری را روایت می‌کند، داستانی که از تهاجم “ژولیوس سزار” به “سرزمین گل” (فرانسه امروزی)آغاز می‌شود و به مرگ ِ ” مارک آنتونی”(یا همان مارکوس آنتونیوس و ظهور و شکل‌گیری اولین “امپراتور آگوستوس” ختم می‌گردد . این سریال با دنبال کردن زندگی دو شخصیت اصلی، یعنی دو سرباز رومی، یعنی “لوسیوس وُرنیوس” Vorenus و “تایتیس پولو” Pullo، که زندگی آن‌ها با حوادث کلیدی داستان در هم تنیده است، به پیش می‌رود و شکل می‌گیرد.


۲۳- سریال Stranger Things

چیزهای عجیب، یک سریال اینترنتی آمریکایی، در سبک علمی تخیلی ترسناک است که توسط برادران دافر ساخته شده‌است.

وقایع سریال در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. ایده اصلی سریال مرتبط با جهان موازی و نظریه دنیاهای چندگانه است. داستان فصل یکم پیرامون ناپدید شدن پسری نوجوان به نام ویل بایرز می‌گذرد. این باعث می‌شود پای دوستان و خانواده او به ماجرا باز شود. آن‌ها در مسیر پیدا کردن ویل، متوجه موضوعاتی عجیبی می‌شوند.


۲۴- سریال The West Wing

بال غربی یا باله غربی، مجموعه تلویزیونی آمریکایی می‌باشد که توسط آرون سورکین ساخته شده‌است. گونهٔ این سریال درام سیاسی است و پخش‌کننده اصلی آن شبکه ان‌بی‌سی بود. پخش این سریال از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹ آغاز و پس از پخش هفت فصل در ۱۴ می۲۰۰۶ به پایان رسید.

استادان علوم سیاسی و کارکنان سابق کاخ سفید این سریال را تحسین نموده‌اند.


۲۵- سریال Arrested Development

پرورش شکست‌خورده، یک سریال طنز موقعیت ساخته شده توسط میچل هرویتز برای شبکه رسانه‌ای فاکس است. داستان سریال روایت‌گر ماجراهای اعضای خانواده بلوث است، خانواده‌ای که قبلاً ثروتمند بوده و هم‌اکنون دارایی‌شان را از دست داده‌است. موقعیت سریال در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا است.

داستان در مورد خانواده‌ای به نام بلوث که پیش‌تر ثروتمند بوده و اکنون تقریباً بی‌مسئولیت و ولخرج‌اند. مایکل (جیسون بیتمن) پسر خانواده که هیچ راه دیگری جز مراقبت و اداره خانواده و شرکت پدرش (که در زندان به‌سر می‌برد) ندارد. مایکل پدری تنهاست که همسرش ۲ سال قبل در اثر سرطان تخمدان درگذشته و پسرش جرج مایکل تحت تاثیر اوست. جرج بلوث پدر مایکل سعی در کنترل خانواده دارد و مثل همسرش (جسیکا والتر) لوسی، مادی‌گرا و بی‌مسئولیت است. برادر بزرگتر مایکل جوب، تردستی همیشه شکست‌خورده است که میانه‌اش با برادرش از طریق پدرشان شکرآب است، خواهر مایکل لیندزی دختری بی‌مسئولیت، خودخواه و معترض است که با شوهر و دخترش اختلاف دارد. باستر، برادر دیگر مایکل، دست و پا چلفتی است و دائماً دچار حمله عصبی می‌شود.


۲۶- سریال Better Call Saul

بهتره با سال تماس بگیری یا بزنگید به سال نام یک مجموعه تلویزیونی ساخته شبکه ای‌ام‌سی آمریکا است که در رابطه با مجموعهٔ قبلی همین شبکه، برکینگ بد است و پخش آن از ۸ فوریه ۲۰۱۵ در شبکه ای‌ام‌سی آغاز شد.

بازیگر اصلی این مجموعهٔ تلویزیونی باب ادن*******ک است. ادن*******ک در نقش یک وکیل تبه‌کار به اسم جیمز مک‌گیل است که بعدها به سال گودمن تغییر نام می‌دهد، در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازد. وی پیش‌تر در مجموعهٔ تلویزیونی برکینگ بد نیز نقش همین وکیل تبه‌کار (سال گودمن) را بازی کرده بود که در آنجا به والتر وایت کمک می‌کرد.

داستان این مجموعه مربوط به سال ۲۰۰۲ و متمرکز بر زندگی این وکیل و شش سال پیش از ملاقات او با «والتر وایت» در برکینگ بد است. البته قسمت‌هایی از آینده (ماجراهایی که برای وی بعد از اتمام رابطه‌اش با والتر وایت در برکنیگ بد اتفاق افتاد) نیز به نمایش در می‌آید.


۲۷- سریال Oz

سریال ” آز ” اولین سریال درام بلند شبکه ی کابلی “اچ.بی.او” بود

نام سریال و کلمه OZ لغتی است که در خیابان ها و در بین مجرمین به زندان ایالتی Oswald گفته میشود،میشه گفت تمام اتفاقات این سریال در داخل این زندان می افتد. Oswald State زندانی با بیشترین تمهیدات امنیتی است که پذیرای بزرگترین مجرمان ایالتی است.

داستان این سریال در زندان روایت میشود ، جایی که خطرناک ترین زندانیان ایالتی نگه داری میشوند،روابط آنان با یکدیگر و با زندان بانان. از نکات جالب و بدیع عدم حضور شخص محوری یا به قولی شخص اول سریال است.

درطول سریال شما هرگز متوجه نمیشوید کدام شخصت،شخصیت اصلی داستان است و کدام شخصیت فرعی و به فراخور جایگاه بازیگران و کاراکتر ها عوض میشود. تمام شخصیت ها به یک اندازه بد و به یک اندازه خوب هستند.


۲۸- سریال The Boys

پسرها یک سریال شبکهٔ نمایش خانگی با ژانر ابرقهرمانی است که براساس یک کتاب داستان مصور با همین نام توسط گارت انیس و داریک رابرتسون ساخته شده‌است. این سریال توسط اریک کریپکه برای آمازون ساخته شده‌است، موضوع این سریال در خصوص گروهی است که سعی می‌کنند در برابر ابرقهرمانان فاسدی که از قدرت‌های ابرقهرمانیشان سوءاستفاده می‌کنند ایستادگی کنند.

پسرها در جهانی قرار دارند که افراد ابرقدرت توسط عموم مردم به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند و متعلق به شرکت قدرتمند وات اینترنشنال هستند که از آن‌ها بازاریابی و درآمدزایی می‌کند. ابرقهرمان‌ها در واقع از شخصیت‌های قهرمانانهٔ خود، بیشتر افراد متکبر و فاسد هستند. این مجموعه در درجهٔ اول بر روی دو گروه تمرکز دارد: هفت، تیم برتر ابرقهرمانان وات اینترنشنال و گروه پسرها، هوشیارانی که به دنبال کنترل قهرمانان فاسد هستند.


۲۹- سریال House of Cards

درمورد این سریال قبلا در ارائه داده شده بود. خانه پوشالی نام یک سریال سیاسی-هیجانی آمریکایی و محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است. این سریال در ۲۶ قسمت و توسط نتفلیکس تهیه شد. این سریال برگرفته از سریال ساخت بی‌بی‌سی و نیز رمانی با همین نام نوشته مایکل دابز است که خودش عضو حزب محافظه‌کاران بریتانیا بود. موضوع سریال رقابت‌های سیاسی در آمریکا است. این سریال برنده جوایزی نیز شده است. در این سریال کوین اسپیسی بازیگر اصلی سریال و دیوید فینچر از کارگردان‌های این سریال ۲۶ قسمتی است. داستان سریال جدید در دوران معاصر و در پس زمینه مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده روی می‌دهد. کوین اسپیسی نقش فرانک آندروود نماینده مجلس را بازی می‌کند. او یک سیاستمدار بی‌رحم است که آرزو دارد در واشنگتن به مدارج بالا برسد. فصل نخست این سریال شامل ۱۳ قسمت می باشد و از اول فوریه ۲۰۱۳ روی آنتن نت فلیکس رفت و فصل دوم این سریال به گفته وب سایت نت فلیکس از فوریه ۲۰۱۴ به نمایش در آمد.


۳۰- سریال Fleabag

فلیبگ یک مجموعه تلویزیونی کمدی-درام انگلیسی است.

شخصیت اصلی این سریال نام مستعار فلیبگ دارد. ما با او به‌عنوان زنی آشنا می‌شویم که افسار زندگی‌اش را به دست گرفته، اغلب اوقات نیروی محرک اتفاقات پیرامون خود است و دستی بر پیش‌بینی افکار و رفتارهای دور و بری‌هایش دارد. فلیبگ مجرد است، در لندن زندگی می‌کند، آنچنان به اخلاقیات اعتقاد ندارد، از هر روشی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کند و در تلاش است تا در لحظه زندگی کند. در برخوردهای اولیه با فلیبگ به نظر می‌آید او زنی است پر از اعتماد به نفس که کمتر اتفاقی می‌تواند او را تحت تاثیر قرار دهد، اما دیری نمی‌پاید که کم کم ترک‌هایی در این قصر بلورین نمایان می‌شود.


۳۱- سریال The Adventures of Sherlock Holmes

ماجراهای شرلوک هلمز یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی است که بر اساس شخصیت داستانی شرلوک هلمز، در کمپانی گرانادا تلویزیون تهیه شده و در سال‌های ۱۹۸۴-۱۹۹۴ از کمپانی آی‌تی‌وی گرانادا و از شبکه ITV بریتانیا پخش می‌شد.

در این مجموعه جرمی برت در نقش شرلوک هلمز بازی می‌کند.

برنامه این بود که تمام داستان‌های شرلوک هولمز ساخته شود ولی به دلیل مرگ ناگهانی جرمی برت این پروژه ناتمام باقی ماند.

در مورد این سریال و نیز جرمی برت این پست ما را بخوانید.


۳۲- سریال Six Feet Under

شش فوت زیر زمین  یک مجموعه درام آمریکایی ساخت شبکه کابلی اچ‌بی‌او است که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ پخش شد.

قالب اصلی این سریال پیرامون اعضای خانواده فیشر و شغل آنها یعنی مدیریت مراسم کفن و دفن است و در طی فصول ماجراهای فرعی نیز به مجموعه اضافه می‌گردند.


۳۳- سریال House

دکتر هاوس یا هاوس ام.دی.  که به اختصار با نام هاوس نیز شناخته می‌شود، یک مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در گونهٔ درام پزشکی است که از تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۰۴ تا ۲۱ مهٔ ۲۰۱۲ از شبکهٔ فاکس طی هشت فصل پخش شد.

دکتر گریگوری هاوس شخصیت اصلی داستان است که یک نابغهٔ پزشکی و مردم‌گریز است و به مصرف داروی مسکن اعتیاد دارد. او مسئول یک تیم تشخیص افتراقی در بیمارستان خیالی پرینستون پلینزبورو می‌باشد.

وی دارای خلق و خویی بسیار زننده و تند اما بذله‌گو است، معلول جسمیست اما موتورسیکلتی کورسی می‌راند، مجرد است اما (به غیر از همکار خود دکتر ویلسون) دوستی ندارد، پیانو و گیتار می‌نوازد اما از نوعی اعتیاد حاد به دارو هم رنج می‌برد. از طرف دیگر وی پزشکی نابغه است و همانند شرلوک هلمز از حل بیماری‌های بسیار نادر و لاعلاج لذت می‌برد. دکتر هاوس با اختیار و انتخاب خود بیمارهای مخصوص خود را انتخاب می‌کند. و سه پزشک زیردست و جوان ولی چیره‌دست در اختیار دارد که آنها نیز انتخاب خود وی هستند و همواره گوش به فرمان او هستند، و توسط بیمارستان تامین می‌شوند. هر قسمت از سریال راجع به بیماری است که دچار مرضی لاینحل و مرموز است. دکتر هاوس از روش‌های مختلف و گاهی نامتعارف به همراه تیم خود می‌کوشد سر از راز بیماری درآورد. حتی اگر هم لازم باشد، غیر قانونی وارد منزل بیمار شده و برای کشف علت بیمار تحقیقات انجام می‌دهد…

هاوس در این مجموعه در بسیاری از مواقع با پزشکان دیگر خصوصاً تیم تشخیص خودش درگیر می‌شود؛ چرا که تشخیص‌هایش بیش‌تر بر پایهٔ نکات ریز و بحث‌برانگیز در مورد بیمارها می‌باشد. درگیری‌اش با قوانین بیمارستان او را در بیشتر مواقع در مقابل رئیس بیمارستان دکتر لیسا کادی (لیسا ادلستین) قرار می‌دهد. تنها دوست واقعی هاوس دکتر جیمز ویلسون (رابرت شان لئونارد) است که در همان بیمارستان رئیس بخش سرطان‌شناسی است.


۳۴- سریال Westworld

دنیای غرب یا وست‌ورلد  مجموعهٔ تلویزیونی وسترن مهیج در سبک علمی–تخیلی است که توسط جاناتان نولان و لیزا جوی برای شبکهٔ اچ‌بی‌او ساخته شده‌است.

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که «تازه‌واردان» یا «مهمانان» نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطهٔ پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته‌باشند.


۳۵- سریال The Crown

تاج یک مجموعه‌ی تلویزیونی درام است که توسط پیتر مورگان ساخته و نوشته شده‌است.

تاج، زندگی ملکه الیزابت دوم را از زمان عروسی خود در سال ۱۹۴۷ تا به امروز نمایش می‌دهد.


۳۶- سریال Downton Abbey

دانتون اَبی یک مجموعهٔ تلویزیونیِ تاریخی-مقطعی بریتانیایی به نویسندگیِ جولین فلوز است.

وقایع این مجموعه در یک قصر بزرگ در یورک‌شر رخ می‌دهد و در آن، داستان زندگی یک خانوادهٔ اشرافی به نام «خاندان کرالی» بهمراه خدمتکاران‌شان، در دورانِ پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنتِ جرج پنجم و پس از آن، روایت می‌شود. در این سریال به وقایع تاریخی-اجتماعی مهم در جامعه انگلستان و جهان و تأثیر آن بر زندگی اشراف و مردم عادی اشاراتی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: غرق شدن تایتانیک و جنگ جهانی اول (در فصل اول)، همه‌گیری جهانی ۱۹۱۸ آنفلوآنزای اسپانیایی و رسوایی مارکونی (در فصل دوم)، دوره میان‌دوجنگ و جنگ استقلال ایرلند (در فصل سوم)، رسوایی سیاسی تیپات دُم (در فصل چهارم)، انتخابات سراسری ۱۹۲۳ در بریتانیا، کشتار جلیان‌والا باغ و کودتای آبجوفروشی مونیخ (در فصل پنجم). در فصل پایانی (ششم) هم شاهد قدرت‌گرفتن طبقهٔ کارگر جامعه در دوران میان‌دوجنگ و نشانه‌هایی از افولِ اشرافِ بریتانیا هستیم.


۳۷- سریال This Is Us

این ما هستیم، یک سریال تلویزیون آمریکایی کمدی-درام و تراژیک، است.

داستان در مورد یک خانواده آمریکایی هست که دارای سه فرزند هستند، و زندگی، وقایع، اتفاقات بزرگ و کوچکی که هرکدام از این افراد با آن برخورد می‌کنند بیان می‌شود و در بسیاری از موارد ارتباط بین همین افراد در گذشته حال و آینده مورد اصلی موضوعی این سریال می باشد. این سریال به چندین بازه زمانی (گذشته ها، حال و آینده) برگشت می کند و تمامی این اتفاقات در این زمان‌ها بارها رخ می دهد.


۳۸- سریال Deadwood

ددوود سریال تلویزیونی وسترن درام آمریکایی محصول شبکه اچ‌بی‌او است.

داستان در شهری کوچک به نام «ددوود» در جنوب ایالت داکوتای فعلی در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی روایت می‌شود. از سراسر آمریکا برای یافتن طلا مهاجران بساری کوچ می‌کنند که با یافتن طلا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند. این شهر که در ابتدای تأسیس خود بدون هیچ قانونی اداره می‌شود و همه‌کاره آن شخصی است به نام «سورنجن» که صاحب هتل‌ رستوران و اماکن فساد در «ددوود» می‌باشد که قانون را از طریق خود اجرا می‌کند…


۳۹- سریال Star Trek: The Next Generation

پیشتازان فضا: نسل بعدی، یک سریال تلویزیونی است که داستان آن حدود ۷۰ سال بعد از سری اصلی پیشتازان فضا اتفاق می‌افتد.

سفر ستاره‌ای که در ایران با نام پیشتازان فضا شناخته می‌شود، مجموعهٔ علمی-تخیلی آمریکایی است که نخستین فصل آن بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ ساخته شده‌است. این سریال در آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، از جمله ایران، به نمایش درآمد و لقب موفق‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی تمام دوران‌ها را به خود اختصاص داد.

پیشتازان فضا در ابتدا بر اساس داستانهایی از جین رودنبری ساخته می‌شد.

ماجرا از این قرار است که سفینهٔ فضایی اِنترپرایز که مجهز به پیشرانه‌های پادماده است و می‌تواند با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت کند، به مأموریتی ۵ ساله برای کشف دنیاهای ناشناخته و ارتباط برقرار کردن با تمدن‌های فرازمینی فرستاده شده‌است.


۴۰- سریال Mad Men

مد مِن نام یک سریال آمریکایی با سبک درام است. این مجموعه که اولین بار ۱۹ ژوئیه ۲۰۰۷ روی آنتن رفت، با هفت فصل و ۹۲ قسمت در ۱۷ ماه مه ۲۰۱۵ به پایان رسید.

داستان سریال مربوط به یک بنگاه تبلیغاتی به اسم استرلینگ کوپر در خیابان مدیسون در شهر نیویورک دههٔ ۱۹۶۰ است. از همین رو اسم مجموعه مردان مَد (مخفف مدیسون) انتخاب شده است.


۴۱- سریال Dexter

دکستر نام یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی و معمایی، ساخته شده توسط شبکه شوتایم آمریکا است و در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ در قالب هشت فصل از این شبکه پخش شده‌ است.

داستان مجموعه با محوریت دکستر مورگان (با بازی مایکل سی هال) است که برای بخش جنایی پلیس میامی به عنوان کارشناس تحلیل آثار خون کار می‌کند و در همان‌سان، به صورت مخفی، یک آدم‌کشی زنجیره‌ای نیز می‌باشد و قاتلانی را که از شکاف‌های سیستم قانونی گریخته‌اند، شکار می‌کند.


۴۲- سریال Mindhunter

شکارچی ذهن، نام مجموعه تلویزیونی جنایی ساخته جو پنهال است که در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ در نت‌فلیکس منتشر شد.

داستان سریال بر اساس کتابی با همین نام که در خصوص مؤسسان اصلی واحد تحقیقات علمی رفتاری اف.بی. آی در دنیای واقعی هستند که توسط جان ادوارد داگلاس که در سال ۱۹۹۶ نوشته شده ساخته شده‌است.

داستان سریال در خصوص دو مأمور سازمان اف‌بی‌آی به نام‌های هولدن فورد(جاناتان گروف)و بیل تنچ (هولت مک‌کالانی) با همکاری روانشناس وندی کار (آنا تورو) هست. آن‌ها در گفتگو با قاتلان سریالی به دنبال فهمیدن طرز فکر آنان به امید کشف دلیل اصلی جنایات توسط آنان هستند.


۴۳- سریال Succession

وراثت، مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی است که اولین قسمت از آن در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ از این شبکه پخش شد.

این مجموعه دارای داستانی با موضوع خانواده است؛ خانوادهٔ از هم پاشیده‌ای که مالک یک امپراتوری رسانه‌ای هستند و با توجه به وضعیت نامشخص سلامت پدرسالار خانواده‌شان، لوگان روی، بر سر کنترل شرکت در کشمکش قرار دارند.


۴۴- سریال North & South

“شمال و جنوب”، یک سریال درام بریتانیایی است که توسط BBC ساخته شد و در ۴ قسمت  پخش گشت.

داستان آن درباره دختر جوانی به نام مارگارت هیل (Daniel Denby-Ashe) از جنوب انگلستان است که بعد از تصمیم پدرش مبنی بر ترک روحانیت کلیسا، مجبور می‌شوند به شمال انگلستان مهاجرت کنند. این خانواده، خصوصا بعد از ملاقات با ثورتون ها، خانواده مغرور صاحب کارخانه پارچه که افراد سطح پایین جامعه را تحقیر می کردند، سعی می کنند تا خود را با شرایط شهر جدید وفق دهند.

داستان به بررسی طبقات اجتماعی، دل سوزی مارگارت برای کارگران کارخانه و درگیری او با جان ثورتون می‌پردازد. این مجموعه بر اساس رمان “شمال و جنوب” نوشته الیزابث گسکل در سال ۱۸۵۵ است که توسط سندی ولچ فیلم نامه نویسی شده و کارگردانی آن نیز بر عهده برایان پرسیوال بوده است.


۴۵- سریال The Newsroom

اتاق خبر، مجموعه تلویزیونی درام سیاسی آمریکایی است که سازنده و نویسنده آن آرون سورکین می‌باشد.

پخش این مجموعه از ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ از شبکه اچ‌بی‌او آغاز شد و پس از سه فصل و ۲۵ قسمت در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ به پایان رسید.

این مجموعه یک وقایع‌نگاری از اتفاقات پشت صحنه یک شبکهٔ خبریِ تخیلی به نام «شبکه کابلی خبری آتلانتیس» (ACN) است.

آرون سورکین برای ساختنِ این مجموعه چندین شبکهٔ تلویزیونی واقعی را مشاهده کرده و در مورد ساز و کارهای شبکه‌های خبری تحقیقِ دست اول انجام داده است.

این مجموعهٔ تلویزیونی ۲۵ قسمتی به ماجراهای پشت صحنهٔ یک شبکهٔ خبریِ تخیلی به نام «شبکه کابلی خبری آتلانتیس» (ACN) و روابطِ میانِ اعضای اتاق خبر این شبکه می‌پردازد.


۴۶- سریال Yes Minister

سریال بله آقای وزیر، مجموعه‌ای طنز در مورد وزیر  وزارتخانه ساختگی به نام «وزارت امور اداری» است. این وزیر هم مانند همه وزراء معاون و منشی دارد و در جایگاه یک مسئول با طرحها و ایده‌های بلندپروازانه‌ای وارد کار می‌شود غافل از اینکه نظام اداری و کارمندانی که در این دستگاه جا خوش کرده‌اند همه نوع کاری می کنند تا بقای خود را تضمین کنند و در این راه در کسوتی ظاهر الصلاح و دلسوزانه به وزیر نزدیک می‌شوند، اما آنچه که حاصل می شود نتیجه معکوسی بر جای می گذارد.


۴۷- سریال Poirot

پوآروی آگاتا کریستی، یک مجموعهٔ تلویزیونی درام بریتانیایی است که از ۸ ژانویهٔ ۱۹۸۹ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۱۳ به مدت ۲۵ سال از شبکهٔ آی‌تی‌وی (ITV1) پخش می‌شد.

دیوید سوشی در نقش کارآگاه مشهور هرکول پوآرو ساخته آگاتا کریستی بازی کرده‌است.  این مجموعه بر پایه داستان‌های کوتاه و بلند آگاتا کریستی با محوریت هرکول پوآرو ساخته‌شده‌است. پوآرو که یک کارآگاه مشهور بلژیکی است، به همراه همکارش کاپیتان هستینگز پرونده‌های اسرار آمیز را حل می‌کند.


۴۸- سریال Justified

موجه یا توجیه شده، مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی است که در ۱۶ مارس ۲۰۱۰ در شبکه تلویزیونی اف‌ایکس به نمایش درآمد.

داستان اصلی این سریال در مورد مارشال ریلان گیونز است که به دلیل اعمال روش‌های غیرمعمول در اجرای قانون، از میامی فلوریدا به لگزینگتون کنتاکی تبعید می‌شود. لگزینگتون برای هر مارشال دیگری به غیر از ریلان جای مناسبی به نظر می‌رسد، اما هارلان شهر کوچکی در حومه لگزینگتون جایی است که ریلان به دنیا آمده و بزرگ شده است. مارشال گیونز بعد از سال‌ها دوری دوباره به هارلان برمی‌گردد و با گذشته‌اش و آدم‌های مربوط به آن یعنی پدر خلافکارش، همسر سابقش و دوست دوران کودکی و جوانی‌اش بوید کراودر، روبرو شود.


۴۹- سریال Boardwalk Empire

امپراتوری بوردواک یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی مربوط به دورهٔ ممنوعیت الکل در این کشور است که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شد.

امپراتوری بوردواک یک درام تاریخی است که بر زندگی ایناک “ناکی” تامپسون (بر پایه شخصیت تاریخی ایناک لوویس جانسون) تمرکز دارد. ناکی تامپسون سیاستمداری است که در شهر آتلانتیک سیتی ظهور پیدا می‌کند و کنترل این شهر را در طول دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده بین دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ در اختیار می‌گیرد.


۵۰- سریال Shameless

بی‌شرم، نام سریال کمدی-درام، کمدی سیاه آمریکایی است که از شبکه شوتایم پخش می‌شود. این مجموعه از روی مجموعه‌ای بریتانیایی با همین نام ساخته شده‌است. داستان این مجموعه در شیکاگو و در محله‌ای با نام کاناری‌ویل اتفاق می‌افتد.

این سریال داستان خانواده‌ای از طبقه کارگر آمریکایی را به تصویر می‌کشد. فرانک گلکر که صاحب ۶ فرزند است، عموماً دائم‌الخمر است و فرزندانش را به امان خدا رها کرده‌است. در این سریال تلاش شده تا نشان دهد چگونه اعتیاد به الکل می‌تواند یک خانواده را تحت تأثیر قرار دهد.


۵۱- سریال Doctor Who

دکتر هو، سریال علمی–تخیلی پربیننده ساخت شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی است. این سریال که نمایش آن از ۱۹۶۳ آغاز شده، تاکنون در چندین مجموعه به نمایش درآمده‌است. دکتر هو امروزه به یکی از نشانه‌های فرهنگ معاصر بریتانیایی بدل شده‌است.

داستان این سریال مربوط به شخصیتی است به نام دکتر که با ماشین زمان خود به نام تاردیس در زمان و فضا سفر می‌کند و با شیاطین تمدن‌ها می‌جنگد. دکتر هو از نسل اربابان زمان است، اربابان زمان هزاران سال پیش در جنگ بزرگ زمان منقرض شدند.


۵۲- سریال The IT Crowd

گروه آی‌تی، نام یک کمدی موقعیت بریتانیایی است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳  پخش شد.

داستان در مورد واحد آی‌تی یک شرکت تجاری است. دو مرد و یک خانم که مدیر روابط عمومی آن‌هاست حوادث جالبی را رقم می‌زنند. در این فیلم بازیگران مهمان فراوانی حضور دارند. بیشتر اتفاقات در اتاق کوچک این سه نفر روی می‌دهد.


۵۳- سریال Mr. Robot

آقای ربات، مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی، در ژانر درام و تریلر روان‌شناختی است که توسط سم اسماعیل ساخته شده‌است.

رامی ملک در این سریال در نقش یک هکر و مهندس امنیت رایانه به‌نام الیوت آلدرسون ظاهر شده که از اختلال افسردگی اساسی و اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برد. او توسط شخص مرموزی به اسم «آقای ربات» که رهبر گروه هکتیویسمی به نام اف‌سوسایتی است دعوت به گروه می‌شود تا بتوانند با هک کردن شرکت بزرگ «ای کورپ» بدهی بسیاری از مردم را پاک و علیه سرمایه‌داری قیام کنند.


۵۴- سریال Alfred Hitchcock Presents

آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند، نام یک مجموعه آنتولوژی تلویزیونی در ژانرهای دلهره‌آور (تریلر)، رازآلود (مایستری)، ترسناک و کمدی به کارگردانی آلفرد هیچکاک، که به عنوان استاد ژانرهای دلهره‌آور و رازآلود شناخته می‌شود است. پخش این مجموعهٔ آمریکایی، از سال ۱۹۵۵ میلادی شروع شد و تا سال ۱۹۶۲، دو سال پس از ساخته‌شدن فیلم مشهور روانی توسط هیچکاک اتمام یافت.

چیزی که این برنامه بیش از هرچیز به خاطر آن مشهور است، سکانس آغازین هر قسمت است. هر قسمت با نشان دادن نقاشی‌ای از هیچکاک و شروع شدن آهنگ مجموعه شروع می‌شود؛ سپس سایه هیچکاک را می‌بینیم که به صحنه وارد می‌شود و با سلام و عصربه‌خیر برنامه را شروع می‌کند. قسمت آغازین هر اپیزود، حالت طنز دارد زیرا هربار هیچکاک مشغول به کاری عجیب است. به عنوان مثال، یک دستگاه جدید را امتحان می‌کند یا یک نارنجک قلابی را بررسی می‌کند.


۵۵- سریال Louie

لوئی، برنامه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی بود که از سال ۲۰۱۰ از شبکه اف‌ایکس پخش می‌شد. نویسندگی، کارگردانی، تدوین و تولید کننده مجموعه، لوئیز سی.کی. استندآپ کمدین آمریکایی بود.  او در این مجموعه در نقشی خیالی از خود بازی می‌کند. یک کمدینی که به تازگی طلاق گرفته و دو دختر کوچک خود را در نیویورک بزرگ می‌کند.


۵۶- سریال Big Little Lies

دروغ‌های کوچک بزرگ، یک سریال درام آمریکایی است. فصل نخست مجموعه براساس رمانی به همین نام ساخته شده‌است. فصل دوم در سال ۲۰۱۹ با اضافه شدن مریل استریپ به گروه بازیگران منتشر شد. بازیگرانی چون نیکول کیدمن، ریس ویترسپون و شیلن وودلی نقش‌های اصلی را ایفا کرده‌‌اند.

داستان سریال از زمانی آغاز می‌شود که عده‌ای مردم شهر ثروتمندنشینی در آمریکا را در اتاق بازجویی می‌بینیم. قتلی صورت گرفته و ما از سخنان این اشخاص که هیچ‌کدام جزو کاراکترهای اصلی قصه نیستند و تنها ماجرا را از دور نظاره کرده‌اند، باید قصه را تا هنگام رخ دادن فاجعه دنبال کنیم.

اما قصه اصلی در مورد سه زن است، اشخاصی که دوستی عمیقی میان آن‌ها در جریان افتاده و در میان بحبوحه‌های زندگی روزمره توانسته‌اند محفل کوچکی راه انداخته تا برای هم دردودل کنند. وجه مشترک هر سه زن در مدرسه‌ای خلاصه می‌شود که بچه‌هایشان در آن، مراحل ابتدایی تحصیلی را پشت سر می‌گذارند. مدلین (ریس ویترسپون) به‌همراه همسر دومش در خانه‌ای ساحلی و زیبا زندگی می‌کند، او از همسر اولش دو دختر دارد، اولی دختری نوجوان و دومی دختری کوچک است، عمده مشکلات مدلین در مواجهه وی با همسر سابق و خانواده‌اش خلاصه می‌شود. مدلین که شخصیتی آتشین‌مزاج دارد تحمل تغییرات همسر اولش را ندارد که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند. زیرا بیشتر این تغییرات از دل زن دوم همسرش که دختری جوان و زیباست (زوئی کراویتز) نشات گرفته.


۵۷- سریال Spartacus: Gods of the Arena

اسپارتاکوس سریال آمریکایی تولید شده در نیوزیلند که پخش آن از ۲۲ ژانویه ۲۰۱۰ از شبکه استارز آغاز و در ۱۲ آوریل ۲۰۱۳ پایان یافت.

نقش اصلی سریال را اندی ویتفیلد در فصل اول بازی می‌کرد که به علت بیماری سرطان درگذشت. داستان این مجموعه در ۷۳ سال پیش از پیش از میلاد مسیح می‌باشد. بازیگر نقش اصلی آن اندی ویتفیلد(فصل اول) و لیام مکینتایر (فصل دوم و سوم) میباشد.

جنگجویی که نامش مشخص نیست به دلیل انجام شورش و فرار از جنگ دستگیر و به اعدام در آرنا محکوم میشود. و همسر او نیز به بردگی گرفته شده است.جنگجو بعد از شکست چندین گلادیاتور دیگر در آرنا، توسط مردی ثروتمند بنام «باتیاتوس» خریداری می شود و او را به نام اسپارتاکوس صدا می زند. باتیاتوس با او قرار می‌گذارد که اگر بتواند بعنوان گلادیاتور در میدان برایش افتخار آفرین باشد، همسرش را پیدا کرده و نزد او بیاورد و …


۵۸- سریال Hannibal

هانیبال یک مجموعهٔ تلویزیونی تریلر ساخت ایالات متحده آمریکا است که از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شد. این سریال بعد از ۳ فصل کنسل شد.

داستان این سریال از این قرار است که مأمور اف بی ای به نام ویل گراهام روش خاصی درگرفتن قاتلان دارد روش او به این شکل است که با تمرکزی که دارد خود را به جای قاتل قرار می‌دهد و به جای قاتل فکر می‌کند ولی بعد از مدتی با یک روانپزشک کار بلد آشنا می‌شود به نام هانیبال لکتر و این دو با هم در پرونده‌های مختلف قتل با همدیگر کار می‌کنند و در این کار بسیار موفق هستند زیرا موفق شدند چند قاتل را گیر بیندازند ولی یک چیز مهم که ویل گراهام نمی‌داند این است که همکارش هانیبال لکتر خود یک قاتل زنجیره‌ای و حرفه‌ای است.


۵۹- سریال Sons of Anarchy

فرزندان آشوب یا فرزندان هرج و مرج، نام یک سریال تلویزیونی پرطرفدار گانگستری است.

داستان سریال در مورد یک باند موتورسوار در یک شهر خیالی بنام چارمینگ است که در نزدیکی شهر استاکتون، کالیفرنیا قرار دارد. نام این باند «فرزندان آشوب» است و در کار قاچاق اسلحه‌اند. قصه این مجموعه دربارهٔ یک گروه از اوباش و الوات خطرناک و تبهکار آمریکایی است که زندگی خود را صرف کارهای خلاف می‌کنند اما گاهی به صورت انجمن در کارهای خیر نیز شرکت دارند.

در طول این سریال انواع زیادی از روابط انسانی رو مشاهده میکنیم که مدام به ما اثبات میکند که چگونه نوع روابط ما با دیگران در زندگی خود و اطرافیان ما تاثیر میگذارد یا اینکه چگونه خوبی و بدی رفتار ما در ارتباط با دیگران، به خودمان برمیرگردد.

۶۰- سریال Vikings

وایکینگ‌ها یک مجموعهٔ تلویزیونی کانادایی-ایرلندی به سبک درام تاریخی و اکشن است.

داستان مجموعه دربارهٔ راگنار لاثبروک (با بازی تراویس فیمل)، یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها است. راگنار، که یک وایکینگ کشاورز است، برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند، و همراه برادر جنگجوی خود، رولو (کلایو استندن)، و همسرش لاگرتا (کاترین وینیک)، به آنجا سفر می‌کنند.

61-سریال Arrow

ARROW

سریال ARROW یا همان کمان ( پیکان ) خیلی زود در ایران توانست موفقیت چشمگیری را بدست آورد و به لیست سریال های پربازدید اضافه شود. من هم این سریال را تا فصل دوم دنبال کردم ولی وقتی که تا حدودی از دنیای واقعی فاصله گرفت ترجیح دادم به جای آن سریال دیگری را شروع کنم. این سریال هنوز هم در حال پخش است و همچنان طرفداران زیادی دارد. داستان در مورد پسر پولداری به نام اولیور کوئین (با بازی استیون آمل) است که بر اثر غرق شدن قایق مسافرتی‌اش (که در آن پدرش نیز حضور داشت) به یک جزیره کشانده می‌شود. پدر وی رابرت کوئین قبل از غرق شدنش یک لیست به اولیور می‌دهد و می‌گوید ثروت خانواده ما به درستی بدست نیامده و برای پاکسازی اعمال باید از افراد حاضر در این لیست انتقام گرفته شود. پس از پنج سال اولیور موفق می‌شود از آن جزیره خارج شود و به شهر خود استارلینگ برود. اولیور پس از بازگشت به خانه هر شب به دنبال یکی از افراد داخل لیست می‌رود تا انتقام‌های جانی و مادی پدرش را از آن‌ها بگیرد. پس از مدتی با جان دیگل (با بازی دیوید رامسی) آشنا می‌شود و او نیز به عنوان دستیار اولیور در این انتقام جویی همکاری می‌کند.

در این سریال، در حین پخش زمان حال الیور کوئین، فلش‌بک‌هایی به داستان جزیره نیز زده می‌شود و به مرور روشن می‌شود که چه اتفاقاتی برای الیور در جزیره رخ داده‌است. بخش اعظمی از فیلمبرداری این سریال در ونکوور و بریتیش کلمبیا انجام می‌شود. پیکان نظرات متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرده‌است و پربیننده‌ترین سریال پنج سال اخیر شبکه سی‌دابلیو نیز بوده‌است. فصل اول این سریال به صورت میانگین ۳٫۶۸ میلیون بیننده داشت و موفق به کسب ۳ جایزه نیز گردید. در ۱۳ فوریه ۲۰۱۴، پیکان برای فصل سوم هم تمدید شد.


62-سریال Supernatural

SUPERPIX

سوپرنچرال به معنای فراطبیعی یک مجموعهٔ تلویزیونی درام فراطبیعی، ساخته شده توسط اریک کریپک، با بازیگری جرد پادالکی در نقش سم و جنسن اکلس در نقش دین وینچستر، برادرانی که در سراسر کشورآمریکا شیاطین و دیگر اشکال از موجودات ماوراطبیعی را شکار می‌کنند که اغلب مردم اعتقادی به وجود آن‌ها ندارند. داستان این مجموعهٔ تلویزیونی، قرض گرفته‌شده از فولکلور و افسانه‌های محلی، و بررسی پاگانیسم و اساطیر مسیحی، و شیاطین که دشمنان اصلی شخصیت‌های اصلی سریال در سراسر این مجموعه است، تشکیل شده است. این مجموعه توسط برادران وانر تولیدشده و تولیدکنندگان اجرایی فعلی این سریال ام‌سی‌جی، رابرت سینگر، جرمی کارور، فیل اسکریچیا، و آدام گلاس هستند. کیم منرز، تولیدکننده اجرایی سابق مجموعه، در طول تولید فصل چهارم سریال در اثر بیماری سرطان ریه درگذشت. سریال، ابتدا کار خود را در ونکوور کانادا بر روی شبکهٔ دابلیو بی، که اکنون بخشی از شبکه تلویزیونی سی دابلیو است، آغاز کرد. قسمت اول مجمومه به نام آغاز در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شد و میزان بینندگان این قسمت، در حدود ۵٫۶۷ میلیون نفر تخمین زده شد. با رتبه‌بندی‌ها و میانگین بینندگان بالای چهار قسمت اول فصل، دابلیو بی تصمیم گرفت که مجموعه را تا یک فصل کامل ادامه دهد. کریپک شخصا مجموعه را برای سه فصل برنامه‌ریزی کرده بود اما بعد از آن تصمیم به انتشارش تا پنج فصل گرفت.


63-سریال Prison Break

113456_Papel-de-Parede-Prison-Break--113456_1280x960

فرار از زندان هم دیگر برای همه ی ما آشناست و یکی از بهترین سریال هایی بوده که همه ی ما تا به امروز دیده ایم. ایدهٔ داستان فرار از زندان را تهیه‌کننده‌ای به نام دان پاروز به پل شیورینگ داد. او می‌خواست سریالی اکشن با داستانی بر این مبنا که مردی برای فراری دادن برادرش از زندان، خودش را به زندان می‌اندازد، بسازد. به نظر شیورینگ این ایدهٔ خوبی بود، ولی او فکر کرد که چرا باید کسی برادرش را از زندان فراری بدهد و به این ترتیب داستان محکومیت به ناحق شکل گرفت و شیورینگ کار کردن روی طرح و شخصیت‌های سریال را شروع کرد. او در سال ۲۰۰۳، ایده‌اش را به کمپانی فاکس ارائه داد ولی فاکس، این ایده را رد کرد. او این ایده را به شبکه‌های دیگر نیز ارائه داد ولی آن‌ها هم این طرح را رد کردند زیرا تصور آن‌ها این بود که این یک ایدهٔ مناسب برای یک فیلم سینمایی است تا یک سریال تلویزیونی. بعداً قرار شد تا فرار از زندان به صورت یک مینی‌سریال ۱۴ قسمتی ساخته بشود، امّا این امر محقق نشد.

فاکس ابتدا در سال ۲۰۰۳ به دلیل نگرانی از طولانی شدن این مجموعه، ساخت این سریال را قبول نکرد. به دنبال موفقیت سریال‌های لاست و ۲۴، فاکس تصمیم گرفت تا کار تولید را در سال ۲۰۰۴ شروع کند. فصل اول سریال با نظر مثبت بینندگان روبه‌رو شد و نمرهٔ بالایی گرفت. قرار بود فصل اول ۱۳ قسمت داشته باشد، ولی با توجه به محبوبیت سریال، ۹ قسمت دیگر به آن اضافه شد. فرار از زندان در چندین جشنواره و در زمینه‌های مختلف نامزد دریافت جایزه‌های بسیاری شده‌است. در سال ۲۰۰۶، این مجموعه موفق به کسب جایزه بهترین سریال درام از نگاه مردم شد. در سال ۲۰۰۵، فرار از زندان جایزه جایزهٔ گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی درام را ازآن خود کرد. هر چهار فصل این سریال بر روی دی‌وی‌دی به بازار عرضه شده‌است، به علاوه این که فصل اول، سوم و فرار نهایی بر روی بلو-ری نیز به بازار آمده‌است. در ژوئیه ۲۰۰۹، دو قسمت اضافی به نام فرار نهایی منتشر شد. در ژوئن ۲۰۱۵ اعلام شد که فاکس در صدد است ادامه این مجموعه را بصورت یک مینی‌سریال با قسمت‌های مشخص بسازد.


64سریال Lost

Lost-season1

سقوط هواپیمای اقیانوسیه -پرواز شماره ۸۱۵- در یک جزیره متروکه رخ می‌دهد. بازماندگان این حادثه مجبور به همکاری مشترک می‌شوند تا بتوانند در این جزیره دور افتاده زنده بمانند. این بازماندگان توسط عوامل مختلفی همچون خرس‌های قطبی، جانوری دیده نشده که در جنگل گردش می‌کند، و ساکنان بدخواه جزیره که به دیگران معروفند، تهدید می‌شوند. رویارویی با یک زن فرانسوی به نام دنیل روسو که ۱۶ سال قبل به علت غرق شدن کشتی وارد جزیره شده‌است و یافتن یک دریچه فلزی مرموز مدفون شده در زیر زمین، از دیگر رویدادهای فصل اول می‌باشد. در حالی که دو شخصیت سریال سعی می‌کنند وارد این دریچه بشوند، چهارنفر دیگر سعی می‌کنند با یک قایق (کلک) از جزیره خارج شوند…

لاست توسط جفری لیبر، جی. جی. آبرامز و دیمون لیندلوف ساخته شد. آن‌ها به صورت مشترک فیلم‌نامه قسمت اول سریال را نوشتند و آبرامز آن را کارگردانی کرد. در طول پخش سریال لیندلوف و کارلتون کیوز، با تعداد زیادی از سازندگان اختصاصی و نویسندگان همکاری داشتند. با توجه به دست‌اندرکاران و بازیگران زیاد فیلم و فیلم‌برداری در بهترین مکان‌ها در اوآهو در هاوایی، این سریال یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیونی است. این مجموعه تلویزیونی، تحسین مردم و منتقدین را برانگیخت و منتقدان این سریال را در بین ۱۰ سریال برتر تاریخ تلویزیون آمریکا قرار داده‌اند. هر قسمت از فصل اول این سریال، به طور میانگین ۱۵٫۶۹ میلیون نفر بیننده در آمریکا داشت. در طول فصل ششم و پایانی این سریال، هرقسمت آن به طور میانگین ۱۱ میلیون نفر بیننده داشت. لاست بیش از ۲۵۰ بار نامزد دریافت جایزه در زمینه‌ها و جشنواره‌های مختلف شده‌است و برخی از آن‌ها را از آن خود کرده‌است. از جمله آن که لاست در سال ۲۰۰۵ برندهٔ سریال برجسته درام در جشنواره امی شد.


65-سریالHow I Met Your Mother

d7b8ac5d-2edc-4c85-a8f2-02d03d655f6e

آشنایی با مادر یکی از قویترین سریال های کمدی بوده که تا به امروز دیده ام و فیلمنامه ی آن به هیچ عنوان قابل پیشبینی نیست. در این سریال، باب سجت به عنوان صدای آیندهٔ بازیگر اصلی، تد موزبی، در سال ۲۰۳۰ به پسر و دخترش خاطراتی را یادآوری می‌کند که منجر به ملاقات او با مادرشان (همسر تد) شده‌است، که داستان را از قسمت اول به زمان گذشته برمی‌گرداند و خاطرات را نقل می‌کند. کاراکترهای اصلی دیگر آشنایی با مادر مارشال اریکسن، رابین شرباتسکی، بارنی استینسون و لیلی آلدرین می‌باشند. آشنایی با مادر از نظر منتقدان سریال موفقی توصیف شده‌است. این مجموعه تاکنون برنده پنج جایزهٔ امی شده و در سال ۲۰۰۹ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین سریال کمدی شد. فصل نهم فصل پایانی این سریال بود در آوریل سال ۲۰۱۴ به پایان رسید.


66-سریال The Big Bang Theory 

the-big-ban-theory

از نکات جالب این سریال این است که برای سه فصل اول، گالکی، پارسونز و کواکو، سه بازیگر اصلی مجموعه، برای بازی در هر قسمت ۶۰٬۰۰۰ دلار حقوق می‌گرفتند. این رقم برای فصل چهارم تا ۲۰۰٬۰۰۰ دلار افزایش یافت و در قرارداد آن‌ها ذکر شده که در هر فصل، ۵۰٬۰۰۰ دلار به دستمزدشان اضافه می‌شود، یعنی برای فصل هفتم، هرکدام ۳۵۰٬۰۰۰ دلار برای هر قسمت دستمزد می‌گیرند.

محوریت مجموعه بر روی ۵ کاراکتر می‌باشد. لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، که دو دوستِ هم اتاقی هستند و همسایهٔ روبه‌رویی آن‌ها پنی که بازیگری ناموفق و پیش‌خدمت رستوران است و دو دوست و همکار گیکی و غیراجتماعی آن‌ها مهندس هوافضا هاوارد والوویتز و متخصص فیزیک نجومی راجش کوترپالی، ۵ کاراکتر این مجموعه هستند. هوش و نبوغ این ۴ شخصیت مرد و عدم موفقیتشان در روابط اجتماعی در تضاد با کاراکتر پنی است که فردی محبوب و دارای روابط اجتماعی گسترده است موجب ایجاد صحنه‌های کمدی در مجموعه می‌شود.


67-سریال The Walking Dead

The-Walking-Dead-Season-3-1

این سریال که بر اساس یک مجموعه داستان مصور با همین نام ساخته شده است، داستان زندگی گروهی از انسان‌ها را روایت می‌کند که در عصر آخرالزمان زامبی‌ها زندگی می‌کنند. این سریال داستان زندگی پلیسی را نشان می‌دهد که در یک مأموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. وقتی بیدار می‌شود، متوجه می‌شود همهٔ مردم شهر تبدیل به مرده متحرک شده‌اند و شهر به‌هم ریخته‌است. از این رو به دنبال خانواده‎اش (همسر و پسرش) می‌رود. در نهایت آن‎ها را به همراه گروه دیگری از بازماندگان پیدا می‌کند.

پخش این مجموعه از ۳۱ اکتبر ۲۰۱۰ از شبکه کابلی ای‌ام‌سی در آمریکا آغاز شد. در هفتهٔ اول نوامبر ۲۰۱۰، این سریال برای اولین بار در سطح بین‌المللی در شبکه‌های بین‌المللی فاکس پخش شد. به دلیل مقبولیت این مجموعه ای‌ام‌سی آن را برای فصل دوم در ۱۳ قسمت تمدید نمود که از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۱ پخش آن شروع شد. در اواخر پخش فصل دوم ای‌ام‌سی اعلام کرد که فصل سوم آن نیز با ۱۶ قسمت، از ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲ پخش خواهد شد. ای‌ام‌سی این سریال را برای فصل چهارم با ۱۶ قسمت تمدید کرد که از ۱۳ اکتبر ۲۰۱۳ پخش آن شروع شد. در اواسط پخش فصل چهارم ای‌ام‌سی سریال را برای فصل پنجم تمدید کرد. پس از پایان فصل چهارم ای‌ام‌سی زمان شروع فصل پنجم را ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ اعلام کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.