وسترنی تخیلی از آینده زندگی انسان‌هاFirefly

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

وسترنی تخیلی از آینده زندگی انسان‌هاFirefly

۶,۸۵۲ بازديد


معرفی سریال Firefly ؛ وسترنی تخیلی از آینده زندگی انسان‌ها

اگر بخواهیم نگاهی به فهرست بلند بالای سریال‌های علمی-تخیلی درباره‌ی آینده‌ی زندگی انسان‌ها داشته باشیم، مهاجرات به سیارات دیگر و یا زندگی در ایستگاه‌های فضایی محبوب‌ترین ایده‌ی مورد استفاده توسط سازندگان سریال‌ها است. چه از هواداران سریال ۱۰۰ باشید و چه عاشق فیلم‌های جنگ ستارگان، مواجهه با زندگی انسان‌ها سال‌ها پس از ترک زمین، در هر فیلم و سریالی می‌تواند برای شما جذاب باشد. سریال Firefly (فایرفلای) هم یکی از موفق‌ترین و بهترین سریال‌ها در این ژانر است. سریالی وسترن-تخیلی که شاید بتوان آن را بهترین سریال تاریخ در این بخش از صنعت فیلم و سریال نام نهاد.

سریال Firefly در سال ۲۰۰۲ توسط جاس ویدون ساخته شده و شبکه فاکس آن را به روی آنتن برده است. ویدون در کنار تیم مینر تهیه کنندگی سریال را هم بر عهده داشته است. ناتان فیلیون، جینا تورس، آلن تودیک، مورینا بکرین، آدام بالدوین، جیول استیتی، شان ماهر، سامر گلایو و رن گلس بازیگران این سریال هستند. موسیقی متن این سریال را هم خود جاس ویدون ساخته است و حتی ترانه‌سرای تیتراژ سریال نیز اوست. خواننده تیتراژ سونی روهدس و آهنگساز آن گرگ ادمونسون هستند.

پوستر سریال Firefly

اگر بخواهیم نگاهی به رزومه‌ی تیم سازنده‌ی سریال بیندازیم، با فهرستی عریض و طویل روبرو می‌شویم. جاس ویدون سازنده‌ی سریال، پیش  و پس از فایرفلای در پروژه‌های بزرگی به عنوان سازنده، کارگردان و نویسنده حضور داشته است. سریال‌های بافی قاتل خون‌آشام‌ها (۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳)، آنجل (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴)، خانه عروسکی (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰) و مأموران شیلد (۲۰۱۳ تا به امروز) تنها برخی از آثار تلویزیونی او است. در سینما اما او در آثار بسیار بسیار مشهوری نظیر انتقام جویان ۱ و ۲، دو قسمت کاپیتان امریکا، دو قسمت ثور، ایکس من و لیگ عدالت حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:  معرفی سریال Person of Interest ؛ نهایت هیجان در فیلم‌نامه‌ای قدرتمند و جذاب

بازیگران اصلی این سریال نیز در آثار مشهور و محبوبی حضور داشته و دارند. به عنوان مثال ناتان فیلیون در فیلم سینمایی نجات سرباز رایان و سریال‌های قلعه، لاست، مجموعه‌ای از اتفاقات ناخوشایند و خانواده مدرن حضور داشته است. فیلیون در حال حاضر نقش اصلی سریال تازه‌کار (Rookie) را بر عهده دارد. جینا تورس نیز سابقه‌ی بازی در مجموعه فیلم‌های ماتریکس و سریال‌های الیاس، ۲۴، نظم و قانون، استندآف، هانیبال، وست‌ورد و کچ را در کارنامه دارد. تورس در حال حاضر نقش جسیکا پیرسون را در سریال محبوب سوتس و سریال انجرافی اختصاصی آن با نام پیرسون را بر عهده دارد. یکی دیگر از بازیگران مشهور این مجموعه مورینا بکرین است. بکرین نیز سابقه‌ی بازی در فیلم‌های ددپول (۲ قسمت) و سریال‌های منتالیست، سرزمین مادری (هوم‌لند)، فلش و گاتهام را دارد.

 

 

خط داستانی سریال Firefly

داستان Firefly بسیار سرراست است، زندگی یک گروه از افراد در سفینه‌ای باربری به نام سرینیتی و ماجراهای آن‌ها در حین جابه‌جایی بارها و مسافران! البته همیشه همه چیز به همین سادگی نیست و داستان سریال روندی خاص و هیجان انگیز را طی می‌کنند. اتفاقات سریال در سال ۲۵۱۷ روی می‌دهد و در این دوران انسان‌ها به یک منظومه‌ی خورشیدی جدید مهاجرت کرده و در سیارات، ماه‌ها و ایستگاه‌های فضایی موجود در این منظومه زندگی می‌کنند. پس از جنگی داخلی میان مهاجران، در نهایت حکومتی واحد در تمامی سرزمین‌های این منظومه تحت رهبری دولتی به نام اتحاد تشکیل می‌شود. مالکوم رینولدز (با بازی ناتان فیلیون) به همراه زوئی واشبورن (با بازی جینا تورس) که از سربازارن مخالف بازمنده از جنگ هستند، سفینه‌ای فضایی را خریداری کرده و آن را سرینیتی می‌نامد. رینولدز به عنوان کاپیتان در کنار خدمه‌ی این سفینه، به جابه‌جا کردن اموال و مسافر بین سیارات مشغول است. در حین این سفرها، خدمه و مسافران سرینیتی داستان‌های متفاوت و هیجان انگیزی را تجربه می‌کنند که داستان سریال را می‌سازند.

بیشتر بخوانید:  سریال جوخه برادران ، شاهکاری که حتما باید دید

جالب است یدانید با این که سریال تنها پس از نمایش یک فصل ۱۴ قسمتی به اتمام می‌رسد، اما حجم زیاد طرفداران آن و نیز امتیاز بسیار بالای منتقدان به آن (امتیاز ۹ از ۱۰ وبسایت IMDB و ۸۵ از ۱۰۰ راتن تومیتوز)، سازندگان آن را مجاب می‌کند که داستان را ادامه دهند. در نتیجه در ادامه‌ی سریال فیلمی به نام Serenity (سرینیتی) و با حضور همه‌ی بازیگران مجموعه در سال ۲۰۰۵ ساخته می‌شود. این فیلم که امتیاز بسیار خوب ۷٫۹ از ۱۰ IMDB دارد در ادامه‌ی داستان سریال بوده و بخشی دیگر از واقعیت‌های دنیای سریال را به تصویر می‌کشد.

پوستر فیلم Serenity 2005

مجموعه کمیک‌های این سریال هنوز هم در حال نشر هستند و بازی رایانه‌ای و آنلاین این سریال نیز منتشر شده است. بسیاری از کارشناسان سریال Firefly را یکی از تأثیرگذارترین سریال‌ها بر فرهنگ عامه‌ی امریکا می‌دانند. سریالی که موفق به کسب یک جایزه‌ی امی، دو جایزه‌ی ساترن و نامزدی برای دو جایزه‌ی هوگو شده است.

اگر می‌خواهید اوقات فراغت خود را با یک سریال خوش ساخت، مهیج و زیبا پر کنید، قطعاً سریال Firefly گزینه‌ای عالی برای شما است،

6 نکته درباره این فیلم های وسترن

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود فیلم ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • در انتخاب هیچ فیلمی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)

لیست بهترین فیلم های وسترن اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.