معرفی سریال Downton Abbey ( هیاهو برای هیچ)

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

معرفی سریال Downton Abbey ( هیاهو برای هیچ)

۶,۷۸۶ بازديد


هیاهو برای خارج نشدن از دور قدرت.فیلم Downton Abbey که برگرفته از سریال نسبتا موفقی به همین نام ساخته شده و بر شکل گیری و ادامه قدرت خانواده ها و افراد در فضای سیاسی انگلستان است.گاهی همه چیز به خطر میافتد و گاهی به روال عادی میگذشت.فیلم Downton Abbey که یک نگاه کاملا سطحی به طبقه فرو دست جامعه داشته و به نوعی به سخره گرفتن دل مشغولی های آنها را نمایش می دهد.فیلم سر و شکل درستی ندارد و همین امر سبب شده است که مورد توجه جشنواره ها قرار نگرفته و در فهرست نامزدهای اکادمی اسکار هم جایگاهی ندارد.

خلاصه داستان : داستاناین فیلم بر اساس سریالی معروف به همین نام ساخته شده است. وقایع دانتون ابی در یک قصر بزرگ در یورک ‌شایر رخ می‌دهد و در آن ، داستان زندگی یک خانواده‌ی اشرافی به نام خاندان کرالی به همراه خدمتکاران‌شان ، در دوران پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنت جرج پنجم و پس از آن ، روایت می‌شود, در این هنگام خبر می رسد که پادشاه قرار است یک شب را به همراه ملکه در آنجا اقامت کنند و همین خبر باعث تکاپوی خاصی در بین ساکنان قصر و ساکنان شهر می شود.

سریال Downton Abbey / هیاهو برای هیچ

نمایش سطحی فیلم از طبقه اشراف که بسیار نگاه پایینی به مسایل دارند و با لبخند های تصنعی که در پشت آن یک سیاست بچه دبستانی نهفته است و از طرفی نگاه سطحی تر به عوام جامعه که مشکلات را قبول کرده اند و حاضر به قبول هر شرایطی هستند ولی بازهم مست دیدار پادشاه و ملکه هستند. فیلم در دوران مهمی روایت می شود و بهتر بود به مناسبات سیاسی و اقتصادی بیشتر پرداخته می شود و عملا فیلم یک هیاهو برای هیچ را نشان داد.شهر یورکشای که به خود افتاده و با تمام توان به عمارت کمک می کند که یک شب و فقط یک شب میزان پادشاه باشد و آن هم پادشاهی که حتی با غیر مستخدمان خود صحبت نمی کند.البته در این بین یک نقد سیاسی خیلی کوچک بین جمهوری خواهان و سلطنت طلبان اتفاق می افتد که در نهایت به هیچ تبدیل می شود و همان جمهوری خواه شوق دیدار پادشاه را دارد.تمام جزئیات فیلم با دقت تمام ساخته و پرداخته شده تا فراتر از سریال عمل کند، البته با وجود گستردگی و فشردگی بیشتر. به شیوه‌ای خلاصه‌شده که ما در طول یک بازه زمانی دوساعته تمام کاراکترها را مجدداً ملاقات کنیم و گسترده به شیوه‌ای که به علت وجود کاراکترهای بسیار زیاد، چیز زیادی نمی‌توان از همه‌شان شاهد بود.تقریباً می‌توان گفت، هیچ چیزی تغییر نکرده است. زمانی‌که هر یک از کاراکترها چیزی را زیر سوال می‌برد، هرچه که باشد، باید جوابش منفی باشد، چون همه‌چیز در اشرافی‌گرایی که در روح بریتانیا جریان دارد، همواره یک شکل می‌ماند.

شخصیت پردازی فیلم Downton Abbey بسیار ضعیف و تصنعی بوده و فقط در چند مورد کارکترها قابل قبول هستند.کارگردان فیلم با توجه به ذخیره داستانی که در این موضوع داشته نتوانسته است یک فیلمنامه خوب استخراج کند و از ظرفیت سریال نمایش داد شده استفاده کند. کارکتر پادشاه و ندیمه هایش را می شود جزو شخصیت هایی دانست که درست از کار درآمده اند و آن پادشاه بی تفاوت نسبت به هیاهوی اطراف را به خوبی نمایش می دهد,پادشاهی که این جنب و جوش اطرافیان برایش اهمیتی نداشته و برای او امری کاملا طبیعی شده است.از طرفی دیگر ندیمه های پادشاه که گویی خود را از عوام و اشراف بواسطه “خدمتکار” بودنشان بالاتر می دانند و این نشان دهنده ی ضعف سیستم حاکم است.بقیه شخصیت ها در طول فیلم درگیر بگومگوهای خرده سیاسی بوده که در سطح بسیار پایینی بوده و بیننده را خسته می کند ,و نکته ی بدتر این است که این بگومگو ها در نهایت به یک نتیجه میرسند و عملا کنشی بین شخصیت ها ایجاد نمی شود و حتی اگر شما یک شخصیت را از وسط فیلم حذف کنید کسی به آن معترض نمی شود و نبود کسی احساس نمی شود که در نتیجه شخصیت پردازی سطحی فیلم بوده.

اثر درامی آرام که هیچ چالشی ندارد و فقط برای افرادی است که از قبل می‌دانند که آن را دوست خواهند داشت. این فیلم یک اثر نوستالژیک و کمی جذاب است که کشور انگلیس رابصورت سطحی از زاویه خاصی نشان می‌دهد؛ زاویه‌ای که در آن این کشور اصلا آنطور که تصور می‌شود، بی‌گناه و مظلوم نبوده است و آنطور که باید به مردم احترام نمی گذارند.اگر از دیدن سریال Downton Abbey لذت برده اید,می شود این فیلم را فقط برای یک سرگرمی ۲ ساعته به شما پیشنهاد کرد.ایده فقیر داستانی را می شود بر بد بودن فیلم گذاشت ما یک کشمکش را میبینیم که فقط قرار است برای یک شام خوردن پادشاه باشد و قرار نیست هیچ مناسبات مهم سیاسی یا اقتصادی در این شام خوردن اتفاق بیافتد و عملا ما یک دعوای زرگری بین خدمتکاران میبینیم.اگر کسی بعد از دیدن این فیلم بگوید داستان آن چه بود؟! واقعا پاسخ مناسبی نمی توان یافت و فقط به یک خط می شود بسنده کرد!!!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.