۱۰ سایت برای یافتن اسم فیلم ، سریال خارجی و ایرانی که نامهای آنها را نمیدانید

۶,۷۱۷ بازديد

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که اسم فیلمی را فراموش کرده اید اما بازیگرها و داستان فیلم در خاطرتان هست. خب، در چنین مواقعی چه کار می کنید؟ چطور فیلمی که اسمش را نمی دانید پیدا می کنید؟ خوشبختانه ۴ روش مفید وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید نام فیلمی که به خاطر نمی آورید را پیدا کنید. برای فهمیدن این روش ها، مطلب امروز ما را کامل بخوانید.
پیدا کردن فیلمی که اسمش را یادمان نیست

به این فکر کنید که اسم یک فیلم خاص نوک زبانتان بوده ولی حالا هر کاری می کنید آن را یادتان نمی آید. می توانید خلاصه داستان را برای دوستتان تعریف کنید تا شاید او اسم فیلم را بگوید، اما اگر دوستتان هم اسم فیلم را نمی دانست چه؟ این اتفاق می تواند اذیت کننده باشد؛ ولی نگران نباشید. ما در این پست ۴ تا از بهترین سایت های فیلم یاب را در اختیارتان می گذاریم که به وسیله آنها خیلی سریع و راحت به اسم فیلم مورد نظرتان می رسید.

۴ تا از بهترین سایت های فیلم یاب برای پیدا کردن اسم فیلم ها

۱- سایت What Is My Movie

What Is My Movie یک موتور جستجوی فیلم قدرتمند است که توسط Valossa AI پشتیبانی می شود. شما می توانید در این سایت فیلم ها را بر اساس یک صحنه خاص، یک پلاتو، دیالوگ (با استفاده از علامت نقل قول) ژانرهای مختلف، بازیگران، کارگردانان و یا یک نام ناقص جستجو کنید. همچنین این موتور فیلم یاب با استفاده از جملاتی مثل : “فیلم های کمدی رو به من نشون بده” و یا “فیلم علمی تخیلی عاشقانه” به شما امکان می دهد تا فیلم مورد نظرتان را پیدا کنید.


what is my movie

حالا بیایید ببینیم چطور با استفاده از سایت What Is My Movie می توانیم فیلم مورد نظرمان را پیدا کنیم:

اول به سایت What Is My Movie بروید. بعد نام بازیگر، کلمات کلیدی یا جملاتی از فیلم که در خاطرتان مانده را تایپ کنید. سپس سایت شروع به جستجو می کند و نتایج را به شما نشان می دهد. علاوه بر این شما می توانید فیلم مورد نظرتان را از طریق جستجوی نام کارگردان یا بازیگران فیلم هم جستجو کنید.

۲- سایت Internet Movie Browser

سایت Internet Movie Browser یک پایگاه داده فیلم و وب سایتی است که تمام اطلاعات مربوط به فیلم های مختلف از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۱ را جمع آوری کرده است. شما می توانید در این سایت فیلم ها را از طریق نام بازیگران جستجو کنید و برای جستجوی دقیق تر هم از فیلترهایی مثل سال ساخت، امتیاز، ژانر، زمان اجرا، رای ها و یا موارد دیگر استفاده کنید. ضمنا بعد از پیدا کردن اسم فیلم می توانید آن را از تورنت دریافت کنید.

Internet Movie Browser

۳- سایت SUBZIN

اگر می خواهید با استفاده از جملات خاص یا نقل قول های گفته شده در یک فیلم اسم آن را جستجو کنید، ما توصیه می کنیم که حتما سری به سایت SUBZIN بزنید. این سایت در واقع یک موتور جستجوی فیلم فوق العاده است که با استفاده از نقل قول ها و جملات گفته شده در فیلمها، اسم آن را برایتان پیدا می کند.

مثلا ممکن است در فیلم مورد نظرتان شنیده باشید که بازیگر فیلم می گوید: “Captain, my Captain” (کاپیتان، کاپیتان من). اگر همین جمله را وارد کنید، ظرف فقط چند ثانیه سایت نتایج جستجویش را نشانتان می دهد و فیلم هایی که در آنها از چنین جمله ای استفاده شده را برایتان لیست می کند.

SUBZIN

۴- سایت Filmfind

Filmfind هم یکی دیگر از سایت های فیلم یاب قوی و محبوب است که از راه پرسش و پاسخ شما را به اسم فیلم مورد نظرتان می رساند. می توانید سوالی را طرح کنید؛ مثلا بگویید: اسم فیلمی که فلان بازیگر در آن بازی می کند و داستانش اینطوری است چیست؟ بعد منتظر بمانید تا دیگران به سوال شما جواب بدهند تا اسم فیلمتان را پیدا کنید.

۲۵ سایت جالب و سرگرم کننده برای رفع بی حوصلگی

سایر سایت ها و اپلیکیشن ها برای پیدا کردن اسم فیلم

علاوه بر سایت هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اپلیکیشن هایی هم وجود دارد که به شما کمک می کنند اسم فیلمی که فراموش کرده اید را پیدا کنید. این اپلیکیشن ها به خصوص برای کسانی که نتوانسته اند در سایت های معروفی مثل نتفلیکس (Netflix) فیلم مورد نظرشان را پیدا کنند به کار می آید.

لیست زیر شامل سایت های بیشتر و برخی از بهترین اپلیکیشن ها برای پیدا کردن نام فیلم است:

۱- سایت Flixed: وب سایتی که امتیازات IMDb و امتیازات Metacritic را با هم ادغام می کند.

۲- سایت Flixlist: وب سایتی که امکان جستجوی فیلم در نتفلیکس را از طریق عنوان فیلم، نام کارگردان یا بازیگران آن فراهم می کند.

۳- Flixsearch: وب سایتی که به شما امکان می دهد فیلم ها و سریال های تلویزیونی را با استفاده از عنوان فیلم یا نام بازیگران آن پیدا کنید.

۴- FlickSurfer: سایتی که به شما امکان می دهد بر اساس عنوان، نام کارگردان و یا بازیگران، فیلم را پیدا کنید.

۵- Instantwatcher: سایتی که رتبه های MPAA ، Rotten Tomatoes یا NYT Review فیلم ها را نشان می دهد و نتایج آن شامل جوایزی که فیلم برده یا نامزدی های فیلم برای دریافت جایزه هم می شود.

۶- JustWatch: جایی که در آن می توانید محتوای نتفلیکس (و بیش از دوازده سیستم عامل دیگر) را از طریق مرورگر و یا اپلیکیشن های مخصوص اندروید و آی او اس دریافت کنید.

جمع بندی

با بکار بردن روش های گفته شده در این مطلب، حتی اگر اسم فیلمی را هم فراموش کرده باشید خیلی زود می توانید آن را پیدا کنید. امیدواریم مطلب امروز ما برایتان مفید بوده باشد.
منبع

سال ۲۰۲۱ شروع یک دهه‌ی جدید است. در دو دهه‌ی اول قرن بیست و یکم، سینما به جز در روزگار کرونا، هم به لحاظ کیفی و هم از نظر فروش روزهای خوبی را تجربه کرد. گرچه در حال حاضر سینماها روزگار خوبی ندارند، اما تماشای فیلمی که معرفی میکنیم می تواند کمی ما را از فکر کردن به این موضوع دور کند. از بهترین فیلم های سالهای اخیر است.

آخرین دوئل (The Last Duel)

  • کارگردان: Ridley Scott
  • بازیگران: Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver, Jodie Comer
  • تاریخ اکران: ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹(
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.