معرفی سریال پرورش شکست خورده

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

معرفی سریال پرورش شکست خورده

۶,۸۵۱ بازديد

معرفی سریال پرورش شکست خورده – سریالی که پس از ۷ سال توسط نتفلیکس زنده شد

سریال پرورش شکست خورده (Arrested Development) نام سریال کمدی ساخت شبکه فاکس می باشد. این سریال در بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ توسط شبکه فاکس ساخته و پخش شد و موفق شد آمار خیره کننده ای را برای خود ثبت کند. آمار و جوایزی که کمتر کسی فکرش را می کرد این سریال موفق به دریافت آن شود. سریال پرورش شکست خورده در فصل های ابتدایی خود چنان موفق ظاهر شد که شاید کسی فکرش را نمی کرد ساخت این مجموعه به دلیل افت بازدیدکننده پس از سه فصل کنسل شود. این مجموعه کمدی در مجله تایمز سال ۲۰۰۷ در لیست ۱۰۰ برنامه برتر تمام دوران قرار گرفت. همچنین ۵ جایزه امی و ۱ جایزه گلدن گلوب از دیگر موفقیت های این مجموعه به شمار می رود. در ادامه به شما درباره کنسل شدن این برنامه و ساخت مجدد آن توسط شبکه نتفلیکس بیشتر خواهیم گفت.
اگر هنوز این سریال را تماشا نکرده اید اصلا نگران خواندن ادامه مطلب نباشید، ما در هیچ قسمت از مقالات خود داستان سریال ها را اسپویل نکرده ایم و می توانید با خیال راحت به مطالعه ادامه مطلب بپردازید.


سریال پرورش شکست خورده (Arrested Development)

تابلو سریال پرورش شکست خورده Arrested Development – طرح ۱

نگاهی کوتاه به مشخصات سریال پرورش شکست خورده

ژانر

این مجموعه در ژانر کمدی ساخته شده است.

سال تولید

سریال پرورش شکست خورده یکبار در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در سه فصل توسط شبکه فاکس ساخته شد و سپس به دلایلی کنسل شد. پس از گذشت نزدیک به ۷ سال شبکه نتفلیکس این مجموعه را خریداری کرد و در سال ۲۰۱۳ فصل جدید آن را برای علاقه مندان پخش کرد. فصل چهارم این سریال در سال ۲۰۱۳ و فصل پنجم آن در سال ۲۰۱۸ پخش شده است. البته پس از پخش دو فصل جدید توسط نتفلیکس، ساخت ادامه این مجموعه مجدد در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر ساخت فصل ششم و یا کنسل شدن این مجموعه منتشر نشده است و بسیاری از هواداران نگران کنسل شدن مجدد این سریال کمدی هستند. یکی از دلایل اصلی نگرانی هواداران این است که نتفلیکس در این مدت چندین سریال جدید را شروع کرده و تعداد از سریال های قبلی خود را هم برای فصل جدید تمدید کرده است اما خبری در ارتباط با پرورش شکست خورده نداده است. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار این مجموعه کمدی است.

رده سنی

درجه سنی اعطا شده به این سریال TV-14 می باشد. این رده بندی سنی به این معناست که این مجموعه برای کودکان زیر ۱۴ سال مناسب نمی باشد. کودکان زیر ۱۴ سال در صورت تمایل به تماشای این برنامه ها باید آن را به همراه والدین و خود و با اجازه و صلاحدید آن ها تماشا کنند.

تعداد قسمت های هر فصل

تاکنون ۸۴ قسمت از این سریال پخش شده است و نکته جالبی که در ارتباط با آن وجود دارد این است که برخلاف بسیاری دیگر از سریال ها و مجموعه های تلویزیونی که تعداد قسمت های هر فصل منظم است و معمولا تعداد مشخصی دارد، هیچ کدام از فصل های این سریال از نظر تعداد قسمت با یکدیگر هماهنگ نیستند. البته نمی توان این مورد را خیلی منفی تلقی کرد اما به هر حال در نوع خود نکته جالبی می باشد. در ادامه تعداد قسمت های ساخته شده برای هر فصل را مشاهده خواهید کرد.

فصل اول: ۲۲ قسمت

فصل دوم: ۱۸ قسمت

فصل سوم: ۱۳ قسمت

فصل چهارم: ۱۵ قسمت

فصل پنجم: ۱۶ قسمت

زمان تقریبی هر قسمت

مانند اکثر برنامه های کمدی، هر قسمت از این سریال حدود ۲۲ دقیقه می باشد.

امتیاز کاربران

این سریال با تمام پستی بلندی هایی که تا به این لحظه پشت سر گذاشته اما در این زمینه کاملا موفق عمل کرده است. امتیاز این سریال ۸.۷ می باشد که از بیشتر از ۲۶۵ هزار رای به دست آمده است. جالب است بدانید که این امتیاز باعث شده است تا سریال پرورش شکست خورده رتبه بهتری از بسیاری دیگر از مجموعه های کمدی مانند «آشنایی با مادر» و یا «خانواده مدرن» داشته باشد. این سریال در بین ۲۵۰ فیلم برتر از دید کاربران سایت IMDb در رتبه ۶۸ قرار دارد.

جوایز

این سریال برنده ۱ جایزه گلدن گلوب، ۵ جایزه امی و ۵۲ جایزه دیگر شده است. در بخش نامزدی جوایز هم ۱۱۳ جایزه در کارنامه این سریال تا به این لحظه ثبت شده است. در ادامه نگاهی به جایزه دریافت شده در جشنواره گلدن گلوب خواهیم انداخت.

برنده گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر مرد در یک سریال کمدی یا موزیکال در سال ۲۰۰۵ توسط «جیسون بیتمن»

کشور سازنده

این مجموعه تلویزیونی در ایالات متحده آمریکا ساخته شده و زبان آن انگلیسی می باشد.

خلاصه داستان

این سریال ماجراهای خانواده بلوث را به نمایش می گذارد. خانواده ای ثروتمند که اکنون تمام ثروت خود را از دست داده است. حال پسر خانواده یعنی «مایکل» با بازی «جیسون بیتمن» مجبور به اداره خانواده و شرکت پدرش شده است. پدری که در زندان به سر می برد. البته مایکل باید علاوه بر مشکلات خانواده پدری خود با مشکلات شخصی خودش نیز دست و پنجه نرم کند. او یک پسر دارد و همسرش به علت سرطان درگذشته است و حالا او باید خود را به عنوان یک الگو مناسب برای پسرش نشان دهد.

سریال پرورش شکست خورده (Arrested Development)
تابلو سریال پرورش شکست خورده Arrested Development – طرح ۲

نظر ویش مود

همان طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، سریال پرورش شکست خورده تاکنون با پستی بلندی های بسیاری روبرو بوده است. برخلاف امتیاز و استقبال گسترده ای که از این سریال در سایت های مختلف و حتی جوایز مختلف شده است اما به نظر می آید هیچ کدام از شبکه های سازنده این مجموعه از میزان بازدیدکنندگان آن رضایت ندارند. شبکه فاکس که شروع کننده این سریال بود پس از سه فصل آن را کنسل کرد و اکنون نوبت به نتفلیکس رسیده است تا با سکوت خبری که در قبال این مجموعه در پیش گرفته است اخبار و شایعات مربوط به کنسلی مجدد آن را بر سر زبان ها بیاندازد. البته با توجه به تاریخ پخش دو فصل جدید که توسط نتفلیکس ساخته شده است و ۵ سال فاصله ای که میان این دو فصل وجود دارد، احتمال این که فصل ششم پس از گذشت وقفه ای مشابه ساخته شود وجود دارد.

در نهایت اما اگر بخواهیم این حواشی را در نظر نگیریم و به خود سریال بپردازیم، به نظر می آید می توان به این مجموعه یک شانس داد و آن را تماشا کرد. شاید جالب باشد بدانید این سریال در زمان خود، کمدی شماره یک دنیا شده بود و در رتبه بندی برترین های کمدی در رتبه اول قرار داشت. هم اکنون و پس از تمام اخبار منفی نیز، این سریال در رتبه ۱۲ مجموعه های کمدی قرار دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر به سریال های کمدی علاقه دارید این مجموعه را نیز به لیست خود اضافه کنید.

برای افرادی که این سریال را تماشا کرده اند و از آن لذت برده اند هم باید بگوییم که از این مجموعه در فروشگاه ما محصولاتی برای شما آماده شده است که می توانید با کلیک بر روی «پرورش شکست خورده» به آن ها دسترسی داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.