حقایق جالب سریال Game of Thrones

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

حقایق جالب سریال Game of Thrones

۶,۸۱۷ بازديد

همه چیز درباره سریال بازی تاج و تخت

همشهری آنلاین: بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است.

بازی تاج و تخت

نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است. نخستین قسمت از فصل هشتم و آخر این مجموعه، متشکل از شش قسمت، در ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ پخش گردید.

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

 

بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود استفاده از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند. این سریال تا کنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

 

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت( Game of Thrones )

۲ سال پیش
سریال بازی تاج و تخت( Game of Thrones )، نکات و حقایقی جالب درباره آن/ از تهدید کیت هرینگتون به پخش بازی نمایشی اش تا حضور نوه چارلی چاپلین در سریال

 

 سریال بازی تاج و تخت ( Game of Thrones )در سال های 2015 و 2016 با 12 جایزه امی، بیشترین جوایز امی را در طی یکسال از آن خود کرده است. به طور کلی این سریال برنده 316 جایزه شده و 511 نامزدی کسب کرده است که برخی از آنها عبارت است از: نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی در سال های 2012، 2015، 2016، 2017 و 2018 و دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد( پیتر دینکلیج )در سال 2010. 

در ادامه به نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت( Game of Thrones ) می پردازیم:

1. ایوان ریان( رمزی )که خواننده و آهنگساز نیز هست، برای بازی در نقش« جان اسنو »تست داده بود اما در نهایت« کیت هرینگتون »برای این نقش انتخاب شد. ایوان ریان نباید درباره نقش رمزی هیچ حرفی میزد، حتی اسم این شخصیت هم نباید تا فصل سوم فاش می شد.

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ ایوان ریان

2. در طی فیلمبرداری فصل هفتم و سکانس های یخی، دمای هوا به -20 درجه می رسید و هریک از عوامل باید پشم مخصوص به تن می کردند.

  1. « ماهرشلا علی »بازیگر برنده اسکار، از جمله افرادی بود که برای بازی در این سریال ثبت نام کرده بود.

 

  1. جرج آر آر مارتین برای فریب طرفداران گفته بود که پایان های متفاوتی برای سریال ساخته شده است اما در واقع چنین چیزی صحت نداشت. 

 

  1. رامین جوادی، آهنگساز سریال، گفته است که پس از مشاهده برخی از جنبه های بصری داستان درحالیکه رانندگی می کرده آهنگ سریال را با سوت ساخته است.

 

6.« بن هاکی »در نقش« هات پای »،نانوایی در لندن تاسیس کرده و اسم آن را« تو چیزی نمی دانی جان داگ »( You Know Nothing Jon Dough )گذاشته است.

 

نكات جالب ىرباره سريال بازی تاج و تخت/ بن هاکی

7. در فصل 1 و در سکانسی که« دنریس» باید تظاهر به خوردن قلب اسب می کرد، بر اثر استفاده از قلب ساخته شده از ژلاتین حالش بهم خورد.

8. « امیلیا کلارک »گفته بود که هیچوقت برای سریال موهایش را رنگ نمی کند، گریم و موی او مدت زمان زیادی طول می کشید اما به نظر می رسد که پس از پایان سریال موهایش را رنگ کرده است. 

9. در سال 2014 ، نام« کلیسی »، 755 امین نام معروف جهان شد. که 160 نفر با این نام تنها در ایالت متحده زندگی می کردند.

10.طراح تخم های اژدها که دنریس در جشن ازدواجش آنها را هدیه گرفت، در سال 2011 یکی از این تخم ها را در شب ازدواج جورج آر آر مارتین به او هدیه داد.

11.  بین فصل اول و دوم، امیلیا کلارک به بیماری کشنده خونریزی زیرعنکبوتیه دچار شده بود.

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ امیلیا کلارک

12. همسر دیوید بنیاف یکی از خالقین سریال گفته بود که در صورت کشته شدن جان اسنو از وی طلاق خواهد گرفت. همچنین همسر جرج آر آر مارتی گفته بود اگر سانسا یا آریا را بکشد، او را ترک خواهد کرد.

13. تیریون با بازی« پیتر دینکلیج »شخصیت اصلی داستان است و  تنها فردی بود که تقریبا در تمامی قسمت های سریال حضور داشت. بعلاوه بنابر کتاب جرج آر آر مارتین، تیریون با تمامی شخصیت های سریال در ارتباط است و نقش مهمی دارد.

14.بازی تاج و تخت( Game of Thrones )، اولین سریال تلویزیونی است که در سایت IMDb بیشترین رای را داشته است. 

15. به گفته جرج آر آر مارتین تنها دو شخصیت بود که او و عوامل درباره آن اتفاق نظر داشتند؛ یکی تیریون و دیگری ند استارک.« پیتر دینکلیچ »گفته بود که دوست ندارد نقشی فانتزی با کفش های عجیب و غریب و ریش های بلند داشته باشد.

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ پیتر دینکلیج

16. میلساندره( زن قرمز پوش )با بازی« کاریس فن هاوتن»برای نقش سرسی تست داده بود.

  1. نام« جافری براتیون »با بازی جک گلیسون، فرزند سرسی، منفورترین شخصیت سریال( حداقل قبل از ظهور رمزی ) از نظر خشونت، سادیسم و استبداد بعد از کالیگولا، یکی از امپراطورهای رم قرار گرفته است. همچنین این اعتقاد وجود دارد که جافری از نظر فیزیکی نیز ارتباط نزدیکی با کالیگولا دارد.
  2. قبل از شروع سریال، لینا هدوی( سرسی ) و جروم فلین( بران )باهم رابطه عاشقانه ای داشتند اما پس از جدایی گفته بودند که تنها در سکانس هایی بازی می کنند که دیگری در آن نباشد.

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ سرسی و بران

19. « کنلت هیل »( لرد واریس )درواقع برای بازی در نقش« رابرت براتیون »تست داده بود.

20. طرفدارها واقعا عاشق جنگ وایت واکرها بودند. قسمت 8 از فصل 5 با نام« هاردهوم »، با43 هزار رای و  با امتیاز 9.9/10 در وبسایت IMDb بهترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

21. در انتهای فصل 5 و زمانی که لینا هیدی( سرسی )برای مجازات باید در خیابان های کینگز لندینگ راه برود بجای او از بدل استفاده شده است. وی در این باره گفته است« اگر خودم این قسمت را ایفا می کردم، چون از نظر احساسی بسیار آسیب پذیر هستم به شدت تحت تاثیر قرار می گرفتم و در آینده سرسی عصبانی به نظر می رسید، در صورتیکه این کار نباید منجر به عصبانیت سرسی می شد ».

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ لینا هدوی

  1. آلفی آلن در نقش« تئون گریجوی »، برادر خواننده معروف« لیلی آلن »است. لیلی آلن ادعا کرده بود که از وی خواسته شده تا در نقش خواهر تئون، یارا، بازی کند اما آلفی این گفته را رد کرد.

 

  1. ناتالی دورمر برای جلوگیری از اسپویل داستان تنها فیلمنامه ای را که مختص« مارجری »بود، می خواند.

 

  1. چارلز دنس بازیگر نقش« تیون لنستر »می گوید یکی از دیوانه وار ترین کارهایی که انجام داده است، در اپیزود 7 از فصل 1 تاج و تخت( Game of Thrones ) بوده، زمانی که واقعا در حال کندن پوست یک گوزن است. عوامل سریال ابتدا از وی درباره گیاهخوار بودنش پرسیده بودند و زمانی که متوجه شدند وی گیاهخوار نیست، گوزن مرده و چاقوی تیزی به او داده و خواستند تا پوستش را بکند. روز بعد از وی خواستند که دوباره این کار را برای فیلمبرداری انجام دهد. دنس می گوید دو روز طول کشید تا بوی حیوان از دست هایم پاک شود.

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ چارلز دنس

25. کیت هرینگتون مجبور بود تا درباره سرنوشت« جان اسنو »به همکارانش دروغ بگوید. از جمله افرادی که این دروغ را باور کرد« سوفی ترنر »بود.

26. به گفته کیت هرینگتون، او آنقدر قسمت آزمایشی سریال را بد بازی کرد که عوامل وی را تهدید کرده بودند که اگر زیادی غر بزند آن را نمایش خواهند داد.

27. کیت هرینگتون در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که جمله( You know nothing Jon Snow )برای خودش هم گیج کننده بوده است.

28. امیلیا کلارک و کیت هرینگتون وقتی از سرنوشت دنریس باخبر شدند، هردو گریه کردند. 

 

29. میسی ویلیامز روی گردنش عبارت "No One" را تتو کرده است.

30. میسی ویلیامز و سوفی ترنر، تاریخ روزهایی را که از بازی در این سریال باخبر شدند روی بدن خود خالکوبی کردند. 

31. طرفداران میسی ویلیامز گفته اند که قبل از خواب لیست افرادی که آریا قرار بود بکشد را با خود تکرار می کنند.

32. در انتهای فصل 5 و ابتدای فصل 6، میسی ویلیامز( آریا استارک )از لنز کدر استفاده کرد. برای تاثیرگذاری بیشتر به جای لنزهای رنگی از لنز بی رنگ استفاده شده است و میسی ویلیامز در این باره گفته: با این لنزها نمی توانستم چیزی را ببینم تنها در سکانس های جنگ بود که لنزهایی می گذاشتم تا بتوانم کمی ببینم.

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ میسی ویلیامز

33. به گفته اطرافیان جک گلیسون( جافری براتیون )، وی شخصیتی صمیمی و دوستانه دارد و یکی از دوستان نزدیک سوفی ترنر نیز هست.

34. « ناتالی تنا »در نقش اوشا و« سیبل ککیلی »در نقش شی، افرادی بودند که جرج آر آر مارتین پس از مشاهده بازی آنها شگفت زده شد و به تجدیدنظر درباره این شخصیت ها فکر کرد. به گفته مارتین،« ناتالی تنا »جوانتر، فعال تر و جذاب تر از چیزی بود که او نوشته بود و قطعا در آینده این ویژگی ها را به این شخصیت اضافه خواهد کرد.  

35. « استفان دیلان »در نقش استنیس براتیون در مصاحبه ای گفته بود که نقشش را درک نکرده و از بازی در این سریال لذت نبرد، تجربه سختی بود و فقط برای پول بازی در سریال بازی تاج و تخت( Game of Thrones ) را قبول کرد. 

36. « اونا چاپلین »در نقش تلیسا استارک همسر رابرت استارک، نوه چارلی چاپلین است.

نکات جالب درباره سریال بازی تاج و تخت/ اونا چاپلین. استفن دیلان

37. سوفی ترنر پس از فصل اول سگش را به خانه برد و از او نگهداری کرد.

38. قسمت آخر فصل 8 با امتیاز 4.2/10 پایین ترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. 

39. از انتخاب« شان بین »در نقش ند استارک و تخت آهنین که به جای شمشیر گاندولف استفاده شده است، می توان فهمید که جرج آر آر مارتین تحت تاثیر سه گانه ارباب حلقه ها این داستان را نوشته است. جرج آر آر مارتین هم این گفته را تایید کرده است.

40.« شان بین »پس از کشته شدن، با سرش فوتبال بازی کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.