سریال It’s Always Sunny in Philadelphia

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

سریال It’s Always Sunny in Philadelphia

۶,۸۱۴ بازديد


اطــلاعــات سریــــال


ژانر: کمدی
خالق:راب مک النی
سایت سریال : 
فیلادلفیا همیشه آفتابی است
شبکه : FXX, FX
تعداد فصل ها: 12
سال پخش: ( - 2005)
زمان هر اپیزود : 22 دقیقه
کشور: آمریکا
رتبه در آی ام دی بی : 8.9
رتبه در متاکریتیک: «فصل اول: 65» « فصل دوم: 70» 
«فصل چهارم:70» « فصل پنجم:78» «فصل ششم:85»

مـعــــــرفــــی

«فیلادلفیا همیشه آفتابی است» عنوان سیتکامی آمریکایی است که پخشش از سال 2005 در شبکه ی FX آغاز شد. سریال توسط راب مک النی خلق و توسط او، گلن هورتون و چارلی دی -که همگی از بازیگران سریال هستند- تهیه شد. ایده ی ساخت یک فیلم کوتاه به نویسندگی گلن هورتون و راب مک النی پیرامون مردی که به دوستانش می گوید سرطان دارد پیش زمینه ساخت سریال را فراهم کرد و به پایلوت سریال تبدیل شد که سرانجام شبکه ی FX رسما ساخت فصل اول آن را سفارش داد. دنی دویتو در آغاز فصل دوم در نقش پدر دنیس و دی به گروه پیوست. شبکه ی FX با آغاز فصل نهم سریال پخش آن را به شبکه ی جدیدش، FXX، واگذار کرد. در آوریل 2014 اعلام شد که این سریال برای سه فصل دیگر یعنی فصل 10، 11 و 12 تمدید شده است.
این سریال که در ابتدا با بودجه ای بسیار پایین ساخته شد و حتی هیچ حمایت کننده مالی ای نداشت، امروز به یکی از موفق ترین سریال های شبکه FX و حتی دنیای تلویزیون تبدیل شده است. یک کمدی سرگرم کننده و البته با هدف. سریالی که تحسین بسیاری از کمدین های معروف جهان را به همراه داشته.
در دنیای سریال های تلویزیونی، کمتر شاهد سریال هایی هستیم که هم تحسین منتقدها را به همراه داشته باشد و هم تمجید مخاطبین. "فیلادلفیا همیشه آفتابی است" یکی از 
آن معدود سریال هاست. این سریال از سایت معتبر IMDB امتیاز فوق العاده 8.9 را به دست آورده و در رتبه 30 ام بهترین سریال های تاریخ قرار گرفته است.

It's Always Sunny in Philadelphia | نکاتی خواندنی درباره ی سریال

 
  1. اولین قسمت توسط سه بازیگر هالیوودی ساخته شد بود و درباره ی بازیگرهایی بود که در لس انجلس سختی میکشند، و ابتدا سریال "هوا همیشه در تلویزیون افتابی است" نام گذاری شد. پایلت پخش نشده تنها 200 دلار خرج برداشت و توسط دوربین های دیجیتال ساخته شد بود. سپس بین شبکه ها گشت تا توسط FX انتخاب شد. بعدا لوکیشن سریال رو به فیلادلفیا اوردند و دوباره پایلت رو فیلمبرداری کردند.

 

  1. در انتهای هر اپیزود لوگوی از کمپانی RCG وجود دارد، سه بازیگر سریال با سیوت شرت های کلاه داره، همراه با صدای: برای جلو بردنش. در اخرین قسمت فصل اول (وقتی چارلی انگولک میشود) این صدا یک اکویی هم دارد. "قهوه ایه؟ قهوه ایه؟ افرین. قهوه ایه؟ قهوه ایه؟ قهوه ایه؟ افرین."

 

  1. دنی دویتو فقط 20 روز برای فیلمبرداری فصل دوم در دسترس بود.

 

  1. عنوان اصلی عزیز 100 دلاری "دی جون استروئید مصرف میکنه" بود، اما برای بازی با کلمه ها به عزیز میلیون دلاری فیلمی با کارگردانی کیلینت استوود تغییر کرد.

 

  1. لباس قهرمان جنگ چارلی در اپیزود "چارلی چلاق میشود" بر اساس ظاهر نویسنده ی معترض به جنگ ویتنام "ران کویک" انتخاب شده بود.

 

  1. چارلی (چارلی دی) و پیشخدمت (مری الیزابت الیس) واقعا زن و شوهر هستند.

 

  1. تقریبا بعد از فصل اول کنسل شد، اما بعدا توسط مدیرهای FX تمدید شد تا رشد کند. و حالا پر بیننده ترین و معروف ترین سریال شبکه است.

 

  1. بر طبق گفته ی سازنده/بازیگر سریال، راب مک الهنری، شخصیت گرین من چارلی ادای احترامی به یکی از دوستان اش است که عادت داشت بعد از برد های تیم ایگلز این لباس را بپوشد.

 

  1. جیمی سیمپسون (لیام مک پویل) به علت اینکه دوست چارلی دی بود به سریال پیوست.

 

  1. سریال تقریبا در حین فیلم برداری فصل اول کنسل شد. رئیس FX درخواست کرد که شخصیت جدیدی به سریال اضافه کنند و به خاطر اینکه با دی دویتو دوست بود تصمیم گرفتند بهش نزدیک شوند تا پیشنهاد بازی در سریال را بدند. بچه هاش طرفدار پرپا قرص سریال بودند، به همین خاطر تصمیم گرفت برای بازی در 10 اپیزود قرارداد امضا کند. دویتو از بازی در سریال لذت برد و به همین خاطر به تیم پیوست. از فصل دوم پای ثابت سریال است.

 

  1. در حین یک مصاحبه از گلن هورتون پرسیدند که چرا اسم کاراکترش دنیس ـه، در حالی که کاراکتر های چارلی دی و راب مک الهنری هم اسم خودشون هستند. هورتون جواب داد که میخواسته تا جایی که ممکنه از خودش فاصله بگیره.

 

  1. داستان پایلت اصلی ورژن کوتاهی از وقتی چارلی سرطان میگرد بود. این داستان بعدا در سریال استفاده شد.

 

  1. بر طبق گفته ی هورتون اولین عنوان سریال عوضی ها بودن.

 

  1. بودجه ی سریال خیلی کم بود به خاطر همین بیشتر موسیقی های استفاده شده رایگان بودند، من جمله اهنگ تیتراژ، Temptation Sensation، که توسط هینز کیسلینگ ساخته شده است.

 

  1. در حین ساخت سریال به نویسنده ها پیشنهاد دادند که هرکی عنوان بهتری نسبت به همیشه در فیلادلفیا افتابی هست پیدا کند 500 دلار جایزه میگیرد.

 

  1. راب مک الهنری در سال 2008 با کیتلین السون (دی) ازدواج کرد.

 

  1. نمای خارجی ای که برای خانه ی مادر مک استفاده کردند، در واقع خانه ی کناری خانه ی کودکی راب مک الهنری است.

 

  1. نماد های فیلادلفیا که در تیتراژ سریال استفاده میشود به این قرار هستند، پل بنجامین فرانکلین، Penn's Landing در خیابان مارکت، میدان مالی لینکن، فواره ی یادبود سوان در میدان لوگان، Boathouse Row، ایستگاه خیابان 30ام، و خیابان جنوبی فیلادلفیا.

 

  1. چارلی دی یک بار عنوان کرد که ارزون ترین تیتراژ سریالی را ساخته اند. چارلی عنوان کرد که یک شب که بیرون رفته بودند این نماها رو با دوربین دیجیتالی گرفته اند.

 

  1. دوستان بازیگرها گاها نقش های کوتاهی در سریال بازی میکنند.

 

  1. لباس هایی که توسط چارلی و مک در سریال پوشیده میشود توسط کمپانی ای به اسم "Suburban Riot" طراحی شده است که صاحبان ان از دوستان این دو ستاره هستند.

 

22.در طول دو فصل اول، سریال یکی از کم بودجه ترین سریال های تلویزیون بود. از ان وقت، با افزایش محبوبیت سریال بودجه هم افزایش پیدا کرد.

 

  1. برخلاف گزارش هایی که میگوید قسمت اول 200 دلار خرج برداشت، بعدا مشخص شد که تنها 85 دلار خرج فیلبرداری شده است. بیشتر پول صرف اجاره ی دوربین شده بود.

 

  1. از انجایی که دنی دویتو تنها 20 روز برای فیلمبرداری فصل دوم در دسترس بود، تیم پیش تولید باید در ان واحد روی 10 اپیزود کار میکرد، و بیشتر اوقات در یک روز سکانس های مختلفی از اپیزودهای مختلف فیلمبرداری میکردند.

 

  1. اپیزود "گروه زنگ ازادی رو میشکونند" از تور تاریخی ای که گروه در ان شرکت کرده بود الهام گرفته شده بود.

 

  1. بر طبق صحبت های راب مک الهنری، اسم "دی جون" نام دوست دختر یکی از دوست هاش بود. از این اسم خوشش میاد و بعدا در حین شخصیت پردازی خواهر دنیس ازش استفاده میکنه.

 

  1. در اصل فصل چهارم دارای اپیزودی به اسم "فرانک از بحران رهن سواستفاده میکند" بود. اما به دلیل وقت کم دنی دویتو اپیزود را برای فصل پنجم نگه داشتند.

 

  1. در یک مصاحبه، کتلین السون گفت در سال 2008 در تصادفی کمرش اسیب دیده بود. و در طول فیلمبرداری فصل چهارم در حالی بهبودی بود، که به همین خاطر اپیزودیی که در ان دی از پله ها سقوط میکند رو به تاخیر انداختند و در فصل پنج استفاده کردند. السون گفت به نظر ایده ی خوبی نبود که در حالی که کمرش درد میکنه همچین کار خطرناکی کند.

 

  1. سریال به طور نامحسوسی از زندگی راب مک الهنری و خانواده اش در فیلادلفیا الهام گرفته شده است.

 

  1. راب مک الهنری گفته بود، مک پویل ها خانواده ای بودند که در همسایگی انها در فیلادلفیا زندگی میکردند، و با اینکه به عجیبی شخصیت های توی سریال نبودند، اما به شدت پر جمعیت بودند.

 

  1. در ژوئن 2011، گزارش شد که راب مک الهنری در 6 ماه گذشته 22 کیلو چاق شده است. مک الهنری اعلام کرد که متوجه شده است که با پیش رفتن سریال کاراکترهای سریال جذاب تر میشوند (بقیه سریال ها)، به خاطر اینکه بودجه افزایش پیدا میکند و با افزایش بودجه تیم گریم هم بهتر میشود، اما مک الهنری میخواسته کاراکترش متفاوت باشد.

 

  1. بر خلاف اسم سریال که به افتابی بودن هوا اشاره میکند، تمام تیتراژ سریال در شب فیلمبرداری شده است.

 

  1. فصل ششم دارای اپیزودی به اسم "گروه موفق میشود" بود که هیچ وقت از اف اکس پخش نشد. در فصل هفتم بعضی از قسمت های ان برای اپیزود "مک چطور چاق میشه" استفاده شد. برای نشون دادن مک قبل از چاق شدنش مجبور شدن از این تصاویر استفاده کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.