معرفی ونقد سریال Rome

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

معرفی ونقد سریال Rome

۶,۷۱۵ بازديد

معرفی سریال "رم" Rome



برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  9n1l59vwawwwec64l8.jpg
مشاهده: 9400
حجم:  57.8 کیلو بایت

نام فارسی : رم
محصول کشور : آمریکا
سال ساخت: 2005
ژانر : تاریخی

خالق: برونو هلر

درباره سریال:
رم Rome نام یک درام تاریخی انگلیسی ایتالیایی بود که به صورت ِ یک سریال یا مجموعهٔ تلویزیونی، توسط برونو هلر، جان میلیوس، و ویلیام جی مک دونالد تولید شد. فصل اول این سریال، در ابتدا توسط HBO [یکی از بزرگترین شبکه های خصوصی امریکا، که خود حامی و نمایش دهندهٔ اصلی این سریال بود ] در ایالات متحده امریکا بین ۲۸ اگوست و ۲۰ نوامبر ۲۰۰۵ نمایش داده شد، سپس پخش این سریال در پادشاهی انگلستان، توسط بی بی سی بین دوم نوامبر ۲۰۰۵ و چهارم ژانویهٔ ۲۰۰۶ صورت پذیرفت و سرانجام پخش آن در سومین کشور تولیدکنندهٔ آن، یعنی ایتالیا، و در شبکهٔ تلویزیونی مشهور rãi بین هفدهم مارس ۲۰۰۶ و ۲۸ آوریل ۲۰۰۶ به طول انجامید . همچنین پخش ِ فصل دوم این سریال توسط HBO در آمریکا از چهاردهم ژانویهٔ ۲۰۰۷ تا ۲۵ مارس ۲۰۰۷ ادامه یافته‌است.
فته‌است.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  y93f8worvv7vfrg7kjl.jpg
مشاهده: 8944
حجم:  75.6 کیلو بایت


خلاصه داستان:
این سریال در درجه اول سرگذشتی تاریخی از زندگی و مرگ ِ "ثروت"، "قدرت" و "شکوه و جلال تاریخی" است، که البته بر روی زندگی‌ها، دارایی‌ها، خانواده‌ها و دوستان و آشنایان ِ دو مرد ِ عادی تمرکز می‌کند: "لوسیوس ورنیوس" و "تایتوس پولو"، دو سرباز سادهٔ رومی که اسامی آنها در تاریخ روم باستان نیز، ذکر شده‌است. از جمله در کتاب ِ "سرگذشت سزار" اثر: "بلو گالیسو"Bello Gallico. در این سریال افسانه سازی اطراف شخصیت این دو سرباز رومی به گونه‌ای مدیریت شده که این دو اغلب شاهد بروز بسیاری از وقایع تاریخی ارائه شده در سریال هستند.
سریال "رم" در واقع داستان ِ "روم باستان"، در دوران گذار از جمهوری به امپراتوری را روایت می‌کند، داستانی که از تهاجم "ژولیوس سزار" به "سرزمین گل" (فرانسه امروزی)آغاز می‌شود و به مرگ ِ " مارک آنتونی"(یا همان مارکوس آنتونیوس و ظهور و شکل گیری اولین "امپراتور آگوستوس" ختم می‌گردد . این سریال با دنبال کردن زندگی دو شخصیت اصلی، یعنی دو سرباز رومی، یعنی "لوسیوس وُرنیوس" Vorenus و "تایتیس پولو" Pullo، که زندگی آنها با حوادث کلیدی داستان در هم تنیده است، به پیش می‌رود و شکل می‌گیرد.


نقد سریال روم(ROME)

سريال رم محصول سال 2005 و شبكه HBO مي باشد. اين سريال با همكاري سه كشور انگلستان و شبكه BBC ، آمريكا و ايتاليا تهيه و توليد شد. داستان سريال درباره حوادث تاريخي رم قديم ميباشد. سريال از به قدرت رسيدن سزار و اختلافش با مجلس سناي رم و روابط عاشقانه اش با كلوپاترا شروع ميشود و با فرار مارك آنتوني به مصر و به قدرت رسيدن امپراتور آگستين به پايان مي رسد. با اينكه تم اصلي سريال ماهيت تاريخي دارد ولي به مسائل مختلفي از روابط خانوادگي و عاشقانه گرفته تا حسادت هاي زنانه و قدرت طلبي ها و زورگويي هاي مردانه با تاكيد بر آداب و رسوم آن دوره توجه شده است. البته در سريال بيشتر به روابط شخصيت ها و سياستمداران اشاره شده تا جنگ ها و نبردهاي تن به تن. سيارن هيدز در نقش جوليوس سزار فوق العاده بازي كرده و به خوبي اين شخصيت جاه طلب و افسانه اي تاريخ رم را تصوير كرده است.

بيشتر بازيگران اين سريال انگليسي هستند و بازيهاي فوق العاده اي را به نمايش گذاشته اند. پالي واكر در نقش آتيا ، خواهر زاده سزار، نقش آفريني كرده. آتيا به عنواني زني با سياست كه هميشه در پشت پرده قدرت طلبي مردان نقش زن افسون گر و شهوت ران را بازي مي كند كه از زيبايي خود براي رسيدن به جاه و مقام و حتي فريب مردان سياست براي تغيير روند تاريخ استفاده مي برد. طراحي لباس فوق العاده و ديالوگ هاي زيبا از ديگر نقاط قوت اين سريال هستند. سريال رم برنده جوايز بسياري از امي شد و به عنوان يكي از بهترين سريالهاي زمان پخش خود از نگاه منتقدان نام گرفت. شايد ديدن اين سريال بيش از هر چيز ما را به تفكر به اين موضوع رهنمون كند كه در حالي كه در قرن حاضر بر سر اصالت حقوق و آزادي هاي مردم اتفاق نظر وجود ندارد، صد ها سال قبل از ميلاد مسيح سياستمداراني بودند كه براي برگرداندن قدرت به مردم تلاش مي كردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.