چیز هایی که پیش از تماشای فصل سوم سریال تاج The Crown باید بدانید

آشنایی با بهترین و پر رتبه ترین سریالهای دنیا

چیز هایی که پیش از تماشای فصل سوم سریال تاج The Crown باید بدانید

۶,۷۱۱ بازديد

از آنجایی که سرویس‌های پخش‌کننده خیلی بیشتر از گذشته فعالیت‌های خود را پی می‌گیرند، نتفلیکس نیز از قافله عقب نمانده است و در حال حاضر تولیدات بیشتری را عرضه می‌کند. تولیداتی که قادرند اکثر مخاطبان را با خود همراه کنند. یکی از ستایش‌شده‌ترین سریال‌های این شبکه، «تاج است که شرح زندگی و کوشش‌های پادشاه سلطنتی فعلی بریتانیا، ملکه الیزابت دوم، را به نمایش می‌گذارد. دو فصل نخست سریال بر دوران اولیه سلطنت ملکه، از ازدواج وی با شاهزاده فیلیپ، تاج‌گذاری او و چیزهای بیشتری تمرکز می‌کرد.

 

«تاج» در حال حاضر در مرحله پس‌تولید فصل سوم خود قرار گرفته است و طرفداران مشتاقانه منتظر قطعه دیگری از این درام بریتانیایی هستند. گرچه برخلاف فصل‌های گذشته، فصل سوم سریال «تاج» با تغییرات بیشتری نسبت به قبل باز خواهد گشت. با بازیگران متفاوت و یک دوره آشفته برای پوشش دادن که مطمئناً به طور کامل با فصول گذشته خود مطابق است. قبل از تماشای سریال بهتر است کمی جستجو کنید تا هر آنچه که نیاز دارید درباره فصل سوم «تاج» بدانید را دریابید.

 

گروه جدید از بازیگران

 

 

۱۰ – یک گروه جدید از بازیگران وجود دارد

شاید مهم‌ترین نکته درباره فصل جدید، این است که اکثر کاراکترهای برجسته از دو فصل اول را بازیگران جدیدی نقش‌آفرینی می‌کنند. کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی و تعدادی دیگر نقش‌های‌شان را مجدداً تکرار نخواهند کرد. حیف است که این استعدادهای فوق‌العاده را از دست می‌دهیم، به خصوص کلر فوی که برای ایفای نقش ملکه الیزابت برنده جایزه امی شد.
در فصل سوم تعدادی از مستعدترین بازیگران بریتانیایی گرد هم آمده‌اند، تا سلطنت را از این بازیگران جوان‌تر بگیرند. جایگزین کردن بازیگران بسیار منطقی‌تر از تلاش‌های اغلب حیله‌گرایانه‌ای است که با استفاده کردن از پروتزها در جهت بالا بردن سن بازیگر ایجاد می‌کنند. نقش ملکه الیزابت را کسی جز الیویا کلمن نمی‌توانست برعهده بگیرد؛ او که برنده جایزه اسکار و یک گنجینه ملی تمام‌عیار است. نقش شاهزاده فیلیپ را بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» Game of Thrones، توبیاس منزیس، ایفا خواهد کرد و البته یک سوپراستار همه‌چی‌تمام دیگر، هلنا بونهام کارتر نیز ایفاگر نقش شاهدخت مارگارت خواهد بود.

۹ – وقایع کدام دوره زمانی به تصویر کشیده شده‌اند؟

کدام دوره زمانی - سریال تاج

همانطور که گفته شد، دو فصل اول سال‌های اولیه سلطنت الیزابت را پوشش داده‌اند. فصل اول به طور خاص بر روز عروسی‌اش در سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵ و استعفای چرچیل به عنوان نخست‌وزیر متمرکز بود. فصل دوم خیلی زود دنبال شد، شروع آن با بحران سوئز در سال ۱۹۵۶ همراه بود و تا تولد شاهزاده ادوارد در سال ۱۹۶۴ ادامه یافت. در طول این دوره تقریباً ۲۰ ساله، چیزهای زیادی برای پرداختن وجود داشت اما این فقط شروع کار بود.
فصل سوم در سال ۱۹۶۴ آغاز خواهد شد و به طور مشابه با گام‌های سریع از فصل دوم ادامه خواهد یافت و سپس در سال ۱۹۷۶ به پایان خواهد رسید. بر خلاف گذشته، این طولانی‌ترین دوره زمانی‌ای خواهد بود که توسط یک فصل واحد پوشش داده می‌شود (۱۲ سال به طور دقیق) چیزهای زیادی برای پرداخته شدن در این دوره زمانی وجود دارد و برای نگه‌ داشتن مخاطبان اسیرشده سریال بیش از اندازه کافی است.

۸ – تصدی هارولد ویلسون بر مسند نخست‌وزیری

نخست‌وزیری هارولد ویلسون

با وجود اینکه سلطنت یکسان باقی می‌ماند، نقش نخست‌وزیر دائماً تغییر پیدا می‌کند. در طول دو فصل نخست مخاطبان نظاره‌گر چهار مرد نظیر وینستون چرچیل، آنتونی ایدن، هارولد مک‌میلان و آلک داگلاس-هیوم بودند که عنوان نخست‌وزیری را در کنار اسم خود یدک می‌کشیدند. طرفداران می‌توانند مشتاقانه منتظر فصل پیش‌رو باشند، چراکه فقط با دو نفر همراه خواهند شد.
اگرچه این دوران جدید طولانی‌تر از هر فصل دیگری خواهد بود، اما تنها دو مرد متفاوت این عنوان را به همراه داشتند: هارولد ویلسون و ادوارد هیت. ویلسون دوبار این موقعیت را تصرف کرد، درست عین وینستون چرچیل. ویلسون اهل یورک‌شر بود که به عنوان یک مرد متشخصِ بی‌آلایش شناخته می‌شد و ملکه بی‌اندازه قدر او را می‌دانست. این دو یک رابطه قوی محترمانه با یکدیگر داشتند که پویایی خوشایندی برای تماشای این فصل جدید به ارمغان می‌آورد.

۷ – استعمارزدایی از آفریقا

استعمارزدایی از آفریقا - سریال تاج

یکی از برجسته‌ترین رویدادهای جهانی که در سراسر سریال پراکنده شده، استعمارزدایی تدریجی اما ماندگار از مستعمره‌های آفریقایی است. ملکه در مورد رفاه عمومی بریتانیا بسیار مشتاق بوده است اما انتقال بین بریتانیا استعماری و ایده مشترک‌المنافع کار ساده‌ای نبود. بدیهی است که بحران سوئز پیوند مستقیمی با احساسات گرم استعمار داشت، اما استعمارزدایی کامل این فصل نکته مهم طرح داستانی خواهد بود.
تا سال ۱۹۶۸، همه آن‌ها به جز یکی از مستعمرات بریتانیایی استقلال یافتند. فرآیند عقب‌نشینی، به ویژه در کشورهای جنوبی و شرقی، روندی ساده و روان داشت. پس از استقلال، جنگ‌های داخلی بسیاری از این کشورها را گرفتار کرد. دیدن این موضوع بسیار جذاب خواهد بود که ببینیم چگونه استعمارزدایی بر اقدامات پادشاهی و دولت اثرگذار خواهد بود.

۶ – فرود بر ماه

 فرود بر ماه

«تاج» نه‌تنها یک گنجانه زماندار برای تاریخ بریتانیاست بلکه روایت‌گر تاریخ جهان نیز هست. نخستین فصل‌های سریال، برخی از مهم‌ترین لحظات قرن بیستم را مستند کردند. شاید یکی از به یادماندنی‌ترین این اپیزودها، اپیزود «خانم کندی عزیز» Dear Mrs. Kennedy از فصل دوم باشد. این اپیزود مدت کوتاهی قبل و بعد از ترور رئیس‌جمهور آمریکا جان اف. کندی را با جزئیات روایت می‌کند. این اپیزود به عنوان یک قرنیز برای هر دو ژانر درام تاریخی و سیاسی عمل می‌کند و لنز جدیدی را برای نظاره کردن این لحظه تاریخی آشکار می‌سازد.
به نظر می‌رسد فصل سوم نیز این روند را دنبال می‌کند. توبیاس منزیس که نقش شاهزاده فیلیپ را بر عهده گرفته، در زمان ضبط اعلام کرده است که یکی از اپیزودهای پیش‌رو فرود آپولو ۱۱ بر ماه را نمایش خواهد داد. توبیاس اظهار داشته است که “فیلیپ در مقایسه با آنچه که شاید در زندگی خود انجام نداده است، بسیار جذب شجاعت این مردان می‌شود.” این ترکیب تاریخ با زندگی شخصی است که «تاج» را تا این حد منحصر به فرد می‌کند.

۵ – یک جاسوس اتحاد جماهیر شوروی در کاخ باکینگهام

 جاسوس اتحاد جماهیر شوروی در کاخ باکینگهام - سریال تاج

دوره به تصویر کشیده‌شده در فصل سوم سریال «تاج»، اوج شکل‌گیری جنگ سرد خواهد بود. این دوران جاسوسی در درجه اول اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد، اما هم‌پیمانان این دو کشور نیز نقش‌هایی را ایفا کردند. بریتانیا شبکه گسترده‌ای از افسران اطلاعاتی داشت که در جهت جاسوسی از اتحاد جماهیر شوروی فعالیت می‌کردند. اما روس‌ها نیز جاسوس‌های خود را در بریتانیا مستقر کرده بودند، به ویژه یک جاسوس که به یکی از کارمندان خانواده سلطنتی تبدیل شده بود.
آنتونی بلانت، مورخ هنری پرآوازه و ناظر نهایی نگارخانه‌های ملکه، در واقع جاسوسی برای اتحاد جماهیر شوروی بود. در سال ۱۹۶۴ وی به Crown و MI5 اعتراف کرد که یکی از اعضای تیم Cambridge Five (یک گروه از اساتید منتخب که در دهه ۳۰ و ۵۰ میلادی به عنوان جاسوس‌های حزب کمونیست شناخته می‌شدند) بوده است. به طریقی ملکه به او اجازه می‌دهد تا در پست خود باقی بماند تا اینکه مارگارت تاچر گذشته خود را در معرض دید عموم قرار داد. این رسوایی به طور حتم در فصل‌های سوم و چهارم پیش‌رو نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

۴ – رابطه نامشروع شاهدخت مارگارت

شاهدخت مارگارت - سریال تاج

شاهدخت مارگارت یک کاراکتر جذاب و پیچیده در این مجموعه است. ماهیت کاملاً آزاد او یک مساله دائمی در میان خانواده سلطنتی بود و تماشاگران بسیاری آن را در طول فصل‌های اول می‌دیدند. چه رابطه عاشقانه و آمیخته با رسوایی او با پیتر توسند یا چه ازدواج پرسروصدا و مدرنش با عکاس، آنتونی آرمسترانگ جونز را در نظر بگیرید؛ مارگارت هر چیزی غیر از یک موجود سنتی بود.
اگر مخاطبان گمان می‌کنند که ازدواج، مارگارت را آرام می‌کند، اتفاق دیگری رخ خواهد داد. مارگارت تا سالیان متمادی رابطه‌ای را با یک جوان بسیار کوچک‌تر از خودش به نام رادی لواِلین برقرار کرده بود تا اینکه در سال ۱۹۷۶ در معرض یک پاپاراتزی قرار گرفت. پس از آن، طلاق رسوایی‌برانگیز او، خانواده سلطنتی را به لرزه درآورد و شهرت مارگارت را بیش از پیش به آتش کشید. ما قطعاً آغاز این رسوایی را در طول فصل سوم شاهد خواهیم دید.

۳ – مرگ دوک ویندزور

دوک وینزور - سریال تاج

یکی از تکان‌دهنده‌ترین لحظه‌ها در تاریخ خانواده سلطنتی بریتانیا، کناره‌گیری ادوارد هشتم از سلطنت بود. ادوارد برای ازدواج با معشوقه مطلقه خود، والیس سیمپسون، تاج و تخت را رها کرد و یک رسوایی عمومی را به وجود آورد. گرچه این آخرین بار نبود، زیرا اظهارات او نسبت به خانواده‌اش و گذشته او که با نازی‌ها پیوند خورده بود، به طاعون خانواده سلطنتی امتداد بخشید.
گرچه در فصل سوم خواهیم دید که این موضوع پایان می‌یابد. در سال ۱۹۷۲، ادوارد تسلیم سرطان نای شد و درگذشت. کمی قبل، ملکه از دوک و دوشس ویندزور در خانه‌‌شان در پاریس دیدن کرد. از آنجا که ادوارد در دو فصل اول حضور داشت و یک چهره برجسته در زندگی ملکه باقی مانده است، سلامت ضعیف و مرگ او قطعاً یک نکته کلیدی در فصل آینده خواهد بود.

۲ – چه کسی را نخواهیم دید؟

مارگارت تاچر

سریال «تاج» چندین بازیگر فوق‌العاده را به نمایش گذاشته که تعدادی از مشهورترین چهره‌های تاریخی را نقش‌آفرینی می‌کنند. از وینستون چرچیل تا ژاکلین کندی؛ تقریباً تمام کسانی که در قرن بیستم زندگی سیاسی دارند، در این نمایش حضور داشته‌اند (البته اگر که ملکه را ملاقات کنند) فصل سوم حتی بیشتر از این دست چهره‌ها نظیر آینده دوشس کورنوال (کامیلا پارکر بولز) را به نمایش می‌گذارد.
دو شخصیت برجسته که در این فصل ظاهر نمی‌شوند اما برخی از نمادین‌ترین چهره‌های بریتانیایی قرن بیستم هستند: مارگارت تاچر و پرنسس دایانا هر دو در فصل سوم حضور نخواهند داشت. گفته می‌شود که هر دوی این کاراکترها هم‌اکنون برای فصل چهارم «تاج» پرداخت شده‌اند.
بازیگر سریال «پرونده‌های ایکس» The X-Files، جیلین اندرسون، برای ایفای نقش تاچر انتخاب شده است و جوان تازه‌کار، ارین کورین، نقش دایانا اسپنسر را بازی خواهد کرد. هواداران باید کمی بیشتر صبر کنند تا بتوانند این دو زن تاریخی را بر روی پرده به نظاره بنشینند.

۱ – شاهزاده چارلز نقش بسیار برجسته‌تری بازی خواهد کرد

 شاهزاده چارلز - تاج

شاهزاده چارلز و نقش او به عنوان ولیعهد، به مانند کمانی است که کل نمایش به سمت آن متمایل شده ‌است. در فصل دوم، نقش چارلز بسیار مهم‌تر شده بود، زیرا او نتوانست با مدرسه گوردونستون (Gordonstoun) که شاهزاده فیلیپ در آنجا تحصیل کرده بود، مانوس شود. با پیشرفت این سریال، سفر فیلیپ به عنوان ولیعهد آینده به یک نکته مهم تبدیل خواهد شد.
در این فصل، تاج‌گذاری او را به عنوان شاهزاده ولز خواهیم دید که یک لحظه تعیین‌کننده برای ملکه جوان است. با این کار، رابطه عاشقانه شکوفای او با کامیلا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پله‌های ترقی که در فصل سوم قرار خواهند گرفت، به طور فوق‌العاده‌ای با اهمیت بالا پیش می‌روند، چرا که او به زودی راه‌وچاه فرمانروایی را می‌آموزد و همچنین در مرکزیت جاروجنجال‌های زیادی قرار می‌گیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.